Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

När jag försöker starta Firefox står det: Firefox körs redan, men svarar inte. För att öppna ett nytt fönster måste du först avsluta den existerande firefox-processen, eller starta om systemet.

Har kollat i processerna om firefox.exe fanns men hittar den inte, har startat om datorn och installerat om firefox.

Vad ska jag göra?

Skrivet (redigerat)

Först så ska du gå och läsa här: http://kb.mozillazine.org/Profile_folder_-_Firefox Det förklarar för dig hur du hittar din "Profile Folder".

Senare så står det "To fix this, open the profile folder and delete the file,

* "parent.lock" (Windows),

* "lock" and ".parentlock" (Linux), or

* ".parentlock" (Mac OS X)"

Så du ska alltså gå in i "Profile Folder" och radera parent.lock (om du har windows)!

Jag ansvarar inte för några eventuella skador!

Det bör hjälpa! //95alexander95

Vill bara till lägga en sak: Detta kan orsakas av att du stängt av datorn medan firefox är på.

Redigerat av 95alexander95
Skrivet (redigerat)

Vill bara till lägga en sak: Detta kan orsakas av att du stängt av datorn medan firefox är på.

Jo, datan krasha när jag va inne på den. Det var nog det.

EDIT: Kan inte ta bort filen... det står: det går inte ta bort *filensnamn*. filen eller katalogen är sakdad och kan inte läsas.

Redigerat av CrossFall
Skrivet

EDIT: Kan inte ta bort filen... det står: det går inte ta bort *filensnamn*. filen eller katalogen är sakdad och kan inte läsas.

Testa att göra om namnet av filen, så att firefox inte känner igen (hittar inte) filen. Typ till "APA" eller nått ^^

Skrivet

Testa att göra om namnet av filen, så att firefox inte känner igen (hittar inte) filen. Typ till "APA" eller nått ^^

Gick inte.

Jag kan inte flytta eller byta namn på filen.. :/

Skrivet

När det händer mig, har jag kommit på att man kan ta Ctrl+Alt+Delete och ta Aktivitetshanteraren, Process och avsluta Firefox.exe eller nåt sånt.

Han skrev ju i första inlägget att han redan hade avslutat processen -.- Tror nog att det här är en av de första grejerna man testar.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...