Krook94 Skrivet 3 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2009 Hej, jag försöker skapa en dedicated server men när jag ska joina den så står det not responding, jag använder en router. Om jag minns rätt så måste man ändra UDP porten men till vad? kan nån hjälpa? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2009 En server ska alltid ligga på en ledig port, jag rekommenderar 27015. Vilken typ av spelserver försöker du ansluta till? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 4 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2009 Hej, jag försöker skapa en dedicated server men när jag ska joina den så står det not responding, jag använder en router. Om jag minns rätt så måste man ändra UDP porten men till vad? kan nån hjälpa?jag har exakt samma problem men vad jag vet så kan man inte ha server om man har en router. :( :angry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 adda cs_the_king_87 tror jag han heter.är det cs source du behöver hjälp med så fixar han det ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Hej, jag försöker skapa en dedicated server men när jag ska joina den så står det not responding, jag använder en router. Om jag minns rätt så måste man ändra UDP porten men till vad? kan nån hjälpa?jag har exakt samma problem men vad jag vet så kan man inte ha server om man har en router. :( :angry: Jo det kan man. Jag har en router, du behöver bara öppna alla portar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 15 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2009 Hej, jag försöker skapa en dedicated server men när jag ska joina den så står det not responding, jag använder en router. Om jag minns rätt så måste man ändra UDP porten men till vad? kan nån hjälpa? jag har exakt samma problem men vad jag vet så kan man inte ha server om man har en router. :( :angry: Jo det kan man. Jag har en router, du behöver bara öppna alla portar. ja jag vet hur man gör.bara det att jag inte vet vilken ip man ska gå in på för att fixa routerportarna Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PotTe Skrivet 16 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2009 (redigerat) Hej, jag försöker skapa en dedicated server men när jag ska joina den så står det not responding, jag använder en router. Om jag minns rätt så måste man ändra UDP porten men till vad? kan nån hjälpa? jag har exakt samma problem men vad jag vet så kan man inte ha server om man har en router. :( :angry: Jo det kan man. Jag har en router, du behöver bara öppna alla portar. ja jag vet hur man gör.bara det att jag inte vet vilken ip man ska gå in på för att fixa routerportarna 1. Öppna CMD 2.Skriv ipconfig 3.Kopiera din Standard Gateway 4.Klistra in din Standrard Gateway i Internet Explorer (Där man skriver addresser) 5.Skriv in Avändarnamn och Lösenord, Om du inte vet Användarnamnet och lösenordet, Dock kan du testa. Lösenordet = Password Användarnamnet = Admin 6.Klcika på Portforwarding / PortTriggering 7.Klicka på Custom service 8.skriv Ip på server ink. Port 9.Ok 10.Starta servern 11.Gå till www.mittip.se 12.Kopiera ipet 13.Öppna cs 14.öppna favoriter Sedan add server. 15.Klistra in ipet 16.´Skriv porten på servern Efter ipet Ex. :27020 17.Gå in på servern Du kan ha ett test 18 fråga dina kopisar om dom vill joina om du kommer iN så är det klart om dom inte kn komma in Så vet jag inte vad du ska göra... Redigerat 19 Juli 2009 av PotTe Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 16 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2009 jag sa att jag visste hur man gjorde,men detta var en grymt bra guide! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
scripteddie Skrivet 24 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2009 Hello , cs_the_king87 här.. Tack flame för att du postar mitt namn här :P ( NOT ) men dt e lugnt... Läste att ngn skrev att man skulle öppna ALLA portar, gör för i helvete inte dt utan bara " forwarda " 27015 elr ngt... om du öppnar dom blir ditt nätverk mkt mkt osäkert och vilken ammatör som helst kan hacka dej... :P :P -=< eddyy >=- :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg