Hoppa till innehåll

Hur Skapar Jag En Dedicated Server?

Rekommendera inlägg

Hej, jag försöker skapa en dedicated server men när jag ska joina den så står det not responding, jag använder en router. Om jag minns rätt så måste man ändra UDP porten men till vad? kan nån hjälpa?

jag har exakt samma problem men vad jag vet så kan man inte ha server om man har en router. :( :angry:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag försöker skapa en dedicated server men när jag ska joina den så står det not responding, jag använder en router. Om jag minns rätt så måste man ändra UDP porten men till vad? kan nån hjälpa?

jag har exakt samma problem men vad jag vet så kan man inte ha server om man har en router. :( :angry:

Jo det kan man. Jag har en router, du behöver bara öppna alla portar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja jag vet hur man gör.bara det att jag inte vet vilken ip man ska gå in på för att fixa routerportarna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja jag vet hur man gör.bara det att jag inte vet vilken ip man ska gå in på för att fixa routerportarna

1. Öppna CMD

2.Skriv ipconfig

3.Kopiera din Standard Gateway

4.Klistra in din Standrard Gateway i Internet Explorer (Där man skriver addresser)

5.Skriv in Avändarnamn och Lösenord, Om du inte vet Användarnamnet och lösenordet, Dock kan du testa.

Lösenordet = Password

Användarnamnet = Admin

6.Klcika på Portforwarding / PortTriggering

7.Klicka på Custom service

8.skriv Ip på server ink. Port

9.Ok

10.Starta servern

11.Gå till www.mittip.se

12.Kopiera ipet

13.Öppna cs

14.öppna favoriter Sedan add server.

15.Klistra in ipet

16.´Skriv porten på servern Efter ipet Ex. :27020

17.Gå in på servern Du kan ha ett test

18 fråga dina kopisar om dom vill joina om du kommer iN så är det klart om dom inte kn komma in Så vet jag inte vad du ska göra...

Redigerat av PotTe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hello , cs_the_king87 här.. Tack flame för att du postar mitt namn här :P ( NOT ) men dt e lugnt... Läste att ngn skrev att man skulle öppna ALLA portar, gör för i helvete inte dt utan bara " forwarda " 27015 elr ngt... om du öppnar dom blir ditt nätverk mkt mkt osäkert och vilken ammatör som helst kan hacka dej... :P

:P -=< eddyy >=- :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...