Hoppa till innehåll

Ska Installera Xp

Rekommendera inlägg

Gäst IntellarN
Skrivet

Hejsan!

Ja nu har jag tröttnat på vista totalt. Så jag ska installera windows xp men den är redan på en dator så jag undrar om man kan installera på flera datorer? Sedan så undrar jag eftersom jag inte har en vista cd (fick aldrig någon) kan man installera och sedan lägga in på skiva eller? skulle vara tacksam för snabba svar för jag ska göra det i kväll.

hur "dual bootar" man windows xp och vista om det ens funkar för jag hade ubuntu och vista förr som funkade skit bra.

Skrivet

Jag undar också hur man dual bootar XP och VISTA (har vista från början på denna dator) på ett enkelt sätt, har använt google fast jag har bara hittat avancerade lösningar med att skapa partioner osv. osv.

Skulle gärna villja ha XP OCKSÅ!

Gäst IntellarN
Skrivet

Jag undar också hur man dual bootar XP och VISTA (har vista från början på denna dator) på ett enkelt sätt, har använt google fast jag har bara hittat avancerade lösningar med att skapa partioner osv. osv.

Skulle gärna villja ha XP OCKSÅ!

Mmm hoppas båda kan få svar snabbt :)

Gäst IntellarN
Skrivet

Duel boota är det väll bara installera för O.o

nej för då försvinner vista :(

Skrivet

Duel boota är det väll bara installera för O.o

nej för då försvinner vista :(

Mm, tror också att Vista försvinner då. Jag vill kunna välja antingen VISTA eller XP när jag startar datorn.

(Jag lånar tråden lite, IntellarN :P)

Gäst IntellarN
Skrivet

kolla denna

jag ska testa den nu och säger till om något är fel med den.
Skrivet

Dual-boot: Du bränner ut GParted's live-cd (Sök) på skiva, startar om datorn med den i, partitionerar din vanliga hårddisk till 2 delar (Och ja, jag har faktiskt gjort en guide till det här: http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=118828), ta någon hyffsad storlek på disken typ 20gb+, starta om datorn till XP igen , verifiera att partitionen funkar, starta om med operativsystem skivan i, installera OS't på den nyskapade partition.

Nu har du dual-boot ._.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...