Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej! Jag har wc3 RoC, och jag <3 hero wars elite/icelands!

Men jag suger på det ganska bra på det...

Jag skulle vilja veta 2 bra heroes från båda light o dark och en guide om uppbyggnad med herobuilden, när man ska skicka creeps osv. Tips helt enkelt :)

Gäst Darkshiver
Skrivet

Okej, ska klargöra en sak.

Hero Line Wars är RoC formen där man skickar creeps för att få income för att förbättra sin hero.

Hero Wars är när skärmen är splitad och man står och väntar när det skickas ut små minions hela tiden. Där finns ond och god sida.

Kan hjälpa dig med båda iofs då jag är rätt hyfsad på dem.

Hero Line Wars:

HLW har en mängd heros, allihopa är bra på sina sätt, men bäst är att välja agi/str heros då de får attacksnabbhet/liv när man maxar deras tribut.

Det finns 2-3 väldigt bra heros, Deriac (En stor grön fågel som ser ut som ett träd typ.), Coone Lightweaver, som har attacker med alla olika element, vet man hur man ska kombinera hans attacker är han väldigt bra. Sen har vi såklart Bebi, en hero som man kan skaffa om man vet var han finns (Finns guides på youtube, sök på How to get Bebi in wc3/HLW) , han är endast tillgänglig på versionerna 4.1 och 4.2 tror jag.

Det med Bebi är att hans skills maxar på ca 100 mana har jag för mig och deras skada är Intelligence x 3.6 t.ex. Alltså hans intelligens gånger 3.6. Har han 100 i intelligens, tar attacken 360! Väldigt bra hero.

För att komma snabbt till heron och din spawn där du skickar creeps, tryck på din hero håll inne shift och tryck på 1. Släpp shift. Tryck på din spawn där man skickar, håll inne shift och tryck på siffran två! Så kan du skifta snabbt genom ett enda klick istället för att klicka på kartan och spendera onödig tid. Mycket effektivt!

Börja med att skicka vid varje income, det sämsta, sedan utökar du med lite olika! När du överskrider låt oss säga, 1000g i income, kan du variera dina creeps lite. De har även tangenter att använda som QWERTY, ASDFG är de man skickar med. Egentligen är det bara att skicka och skicka, för ju högre income = bättre hero attributer vid lvl 50 och uppåt!

Hero Wars:

Hero Wars är uppbyggt med en ond, och en god sida där man skall förstöra motståndarnas hus!

När du valt hero, ska du springa upp och ställa dig en centimeter (verklighetsmått) framför skyddstornen och använda dig av Hold-knappen, du tjänar pengar och levels. Använd "-oncam", då får du +1 g per död på motståndarnas små minions (Skelettkrigare om du är God, små Militias om du är Ond).

Hamnar du i den onda sidan, tycker jag du skall försöka få Dark Gnoll Marksmen, en ranged agility hero som har Evasion, Tauren Reincarnation, Trueshot Aura och Critical Strike, väldigt skönt med ranged attack och når du level 5/6 och hamnar i battle har du ett klart övertag på din motståndare om du blir återupplivad automatiskt utan ett Kors. Det tar 240 sekunder för den att kunna användas igen och det sker automatiskt. (4 minuter) Annars andra bra på den onda sidan vet jag inte riktigt, Demon Warlock är bra tror jag, Strength hero. Brukar köra med Dark Gnoll MArksmen och blir alltid vinnare. Annars kan du leta efter någon med Wind Walk och smyga dig förbi motståndarna och döda deras små minions som skickas ut konstant för att tjäna snabba cash och levels!

På den goda sidan finns ett par bra, t.ex. En svart panter typ med en Night elf på som kastar typ kaststjärnor :P Den har wind walk och ett bar bra skills! Kan inte så mycket om de Goda herosarna.. Men det är bara att pröva dig fram! Hoppas du fått lite hjälp på vägen iallafall

• 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Skrivet

Ja, på båda så har ju olika heroes olika attributer som specialitet.

intelligence heros har mer mana.

Agility slår snabbare.

Strength har mer liv.

Så i t.ex. Hero Wars där du blir respawnad efter en död kan du köpa tome of s/i/a beroende på vilken herotyp du är. Du ser vad din hero är för något jämte Agility, där är en fyrkant med en Fot, en ihopknuten näve eller en hjärna. Vad det är i den fyrkanten styr vad du skall satsa på. Agility heros brukar i regel vara enklast att köra med, men strength är bra om man har mycket income(HLWL).

Skrivet

Ja, på båda så har ju olika heroes olika attributer som specialitet.

intelligence heros har mer mana.

Agility slår snabbare.

Strength har mer liv.

Så i t.ex. Hero Wars där du blir respawnad efter en död kan du köpa tome of s/i/a beroende på vilken herotyp du är. Du ser vad din hero är för något jämte Agility, där är en fyrkant med en Fot, en ihopknuten näve eller en hjärna. Vad det är i den fyrkanten styr vad du skall satsa på. Agility heros brukar i regel vara enklast att köra med, men strength är bra om man har mycket income(HLWL).

När var aktiv på WC3 så köttade jag sönder folk med min Agility.

Köttade sönder allt och alla på Battle.net d.v.s jag hade inget liv.

• Skapa ny...