Hampe The Killer Skrivet 16 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2009 Hej har länge funderat på att köpa ett ds och D/P/P (inte alla) och har lite frågor om dom. 1. Kan man möta/trade med dom gammla spelen? ex firered. 2. Är det värt att köpa det? 3. Vilket av dem skall man köpa? Eller är det ingen större skillnad? Tacksam för snabba svar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Linda90 Skrivet 16 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2009 (redigerat) 1. Nej du kan inte byta med fire red. Men du kan föra över pokemon från fire red till D/P/P 2. Jag tycker det, men du ska isåfall vara intresserad av andra spel också.. Känns lite väl saftigt att köpa ett ds enbart för ett enda spel. Det värsta är ju att nintendo ds är så jäkla dyra också, köpte mitt första för 1200kr nytt på elgiganten för två år sen och nu har de ju typ GÅTT UPP i pris :@ 3. Platinum skulle jag köpt. Det har battle frontier på slutet, man kan få både Dialga och Palkia, har generellt sätt snyggare sprites (fast det är ju iof en smaksak),animerade backsprites och battle recorder. Fast har du lite snålt med pengar så kanske du hellre vill köpa begagnat och då är det nog lättare att hitta diamond och pearl eftersom de är äldre. Redigerat 16 Juli 2009 av Linda90 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 16 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2009 Köp Platinum. Den är bättre än D/P, något snabbare och bättre story. Du kan föra över dina pkmn från R/S/E/Fr/Lg, men inte "byta" eller strida. Med ett gammalt spel i så kan du möta vissa pokemon som inte finns normalt i D/P/Pl. Om du gillar pkmn är det klart värt det. ;] Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe The Killer Skrivet 17 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2009 Har skaffat det nu :lol: Hur för jag över pokemon från mitr emerald då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Linda90 Skrivet 17 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2009 När du klarat ligan och fått national dex öppnas ett ställe som heter Pal park där du kan föra över pokémon. Köpte du pearl, diamond eller platinum? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe The Killer Skrivet 17 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2009 K Jag köpte platinum. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg