Hoppa till innehåll

Pokemon Mystery Dungeon 2 Explorers Of Sky


Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...

Har du klarat ut spelet? Jag är på Dark Crater och försöker klara Darkrai men det går bara inte... Har bara ett Reviver seed. Eftersom jag är Shinx kan jag inte använda Thunderbolt eller Discharge för Rhyperiors Lightningrod drar in alla attacker. Partner Eevee's ability run away gör det hela ännu svårare och Cresselia är en riktig plåga... Jag behöver verkligen hjälp för jag vill utveckla Eevee till Espeon och Shinx till Luxio och sen Luxray :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har klarat hela spelet fram till där eftertexten rullar x3 Har en Riolu på lv 46 och Vulpix som partner på lv 47 x3 Gillar dessa spel bättre, de har mer story.

Om du har klarat det då kan du väl hjälpa mig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har klarat hela spelet fram till där eftertexten rullar x3 Har en Riolu på lv 46 och Vulpix som partner på lv 47 x3 Gillar dessa spel bättre, de har mer story.

Om du har klarat det då kan du väl hjälpa mig?

 

Gör jag gärna :) Men.. Vad behöver du hjälp med? x3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du klarat ut spelet? Jag är på Dark Crater och försöker klara Darkrai men det går bara inte... Har bara ett Reviver seed. Eftersom jag är Shinx kan jag inte använda Thunderbolt eller Discharge för Rhyperiors Lightningrod drar in alla attacker. Partner Eevee's ability run away gör det hela ännu svårare och Cresselia är en riktig plåga... Jag behöver verkligen hjälp för jag vill utveckla Eevee till Espeon och Shinx till Luxio och sen Luxray :(

 

Hmm... Jag är konstigt nog inte där än Ôwo Och vad gör Eevees "run away"? Flyr den? Skriv vilka attacker du har och mer om dina motståndare. Har du inte möjligheten att gå tillbaka till "treasure town" och hämta lite hjälp från dina andra "partners" eller är detta ett uppdrag för bara huvudpokémonen?

 

 

Sorry, om jag inte kan hjälpa så mycket för tillfället ^-^'''

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara för huvudpokémonen och jag har Cresselia med mig. Run Away gör att Eevee flyr när den har förlorat 2/3 av sitt hp vilket gör att alla attackerar mig och Cresselia

 

Jag, ThunderBolt, ShockWave,Crunch,lightscreen lvl 64

partner,Flail,quick attack, bite, trump card lvl 59

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara för huvudpokémonen och jag har Cresselia med mig. Run Away gör att Eevee flyr när den har förlorat 2/3 av sitt hp vilket gör att alla attackerar mig och Cresselia

 

Jag, ThunderBolt, ShockWave,Crunch,lightscreen lvl 64

partner,Flail,quick attack, bite, trump card lvl 59

Nu vet jag inte hur ni är placerade osv men jag ska försöka hjälpa ändå. Först och främst så brukar man alltid stå 2 tiles ifrån sin motståndare i början vilket gör att din Eevee kan göra "quick attack" utan att behöva gå fram medan du använder "lightscreen". Sen om din Eevee får sin "run away" sak så betyder det att hennes Hp är rätt låg så då borde du använda "Flail" och sikta på Rypherior om möjligt.

 

Använd annars "crunch" på Rypherior så att han försvinner så fort som möjlligt så att du kan börja använda dina blixt moves. Och försök redan från början att placera Cresselia i skott läge för Darkrai så att han attackerar henne och inte dej om han är det störa hotet.. Eller tvärtom. Se till så att du alltid har möjlighet att kasta ett oran berry till henne om så behövs. (och om du har något) Eller så får du mata din Eevee med Orans så fort hon får sin "run away" så att hon kan fortsätta strida.

 

Vet inte om detta är till någon hjälp men försökte.. Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...