PotTe Skrivet 20 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2009 <Hejsan jag har länge undrat vart man lägger in alla phpcoder. här har jag en´till exempel: /* AMX Mod script * * © 2009, fezh * This file is provided as is (no warranties). * */ #include <amxmodx> #include <cstrike> #include <fakemeta> #include <amxmisc> // Plugin Stats #define PLUGIN "Deagle Sniper" #define VERSION "0.1.2" #define AUTHOR "fezh" // Deagle Custom Model new DEAGLE_MODEL[ 64 ] = "models/v_deagle_new.mdl" // Zoom Array new g_hasZoom[ 33 ] // Misc Stuff new szClip, szAmmo public plugin_init() { // Register Plugin register_plugin( PLUGIN, VERSION, AUTHOR ) // Check Current Weapon register_event( "CurWeapon", "event_cur_weapon", "be", "1=1" ) // Command Start register_forward( FM_CmdStart, "forward_cmdstart" ) // Plugin Version register_cvar( "deagle_sniper", VERSION, FCVAR_SERVER|FCVAR_EXTDLL|FCVAR_UNLOGGED|FCVAR_SPONLY ) } public plugin_precache() { precache_model( DEAGLE_MODEL ) } public client_putinserver( id ) { set_task( 20.0, "plugin_message", id ) } public forward_cmdstart( id, uc_handle, seed ) { if( !is_user_alive( id ) || !is_user_admin(id)) return PLUGIN_HANDLED if( ( get_uc( uc_handle, UC_Buttons ) & IN_ATTACK2 ) && !( pev( id, pev_oldbuttons ) & IN_ATTACK2 ) ) { new szWeapID = get_user_weapon( id, szClip, szAmmo ) if( szWeapID == CSW_DEAGLE && !g_hasZoom[ id ] ) { g_hasZoom[ id ] = true cs_set_user_zoom( id, CS_SET_FIRST_ZOOM, 1 ) emit_sound( id, CHAN_ITEM, "weapons/zoom.wav", 0.20, 2.40, 0, 100 ) } else { if( g_hasZoom[ id ] ) { g_hasZoom[ id ] = false cs_set_user_zoom( id, CS_RESET_ZOOM, 0 ) } } return PLUGIN_HANDLED } return PLUGIN_HANDLED } public event_cur_weapon( id ) { new szWeapID = get_user_weapon( id, szClip, szAmmo ) if ( szWeapID == CSW_DEAGLE ) { set_pev( id, pev_viewmodel2, DEAGLE_MODEL ) } } public plugin_message( id ) { client_print( id, print_chat, "[AMXX] This server is running Deagle Sniper v%s", VERSION ) client_print( id, print_chat, "[AMXX] You can use the Deagle as sniper, using +attack2" ) } jag har undrat vart och hur man lägger in dem, jag har sökt jätte mkt på google men jag fick ingen träff....' "tacksam för svar" :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 20 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2009 Det där är inte ens php, det är amxmodx, likt c#. Först måste du kompilera dom så dom är körbara. Det gör du via något program i amxmodx mapparna. Eller via deras hemsida. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PotTe Skrivet 20 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2009 (redigerat) fattar Inte^^ Redigerat 20 Juli 2009 av PotTe Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg