💬
Logga in
Fuska.se

Update Class Vb.net

33 svar · startad

Nivå 1 · Novis

Kan du posta all kod, knappar och textboxar. Berätta även vilken "data" du skriver in t ex, skriver du endast in IP? Visa kod och det jag bad om ovan!

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #22
↗ till inlägget

Kan du posta all kod, knappar och textboxar. Berätta även vilken "data" du skriver in t ex, skriver du endast in IP? Visa kod och det jag bad om ovan!

Jag laddar upp hela projectet så får du se.

Ska ladda upp snart ( tar mellan 1-5 min )

Klicka här för att ladda ner Projectet!

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Ändra

Shell("ping " + TextBox1.Text + "-l 9999" + "-t")

till

Shell("ping " + TextBox1.Text + " -l 9999 -t")

Så ska i alla rutan komma fram. För att det ska funka perfekt är du tvungen att sänka bytes till ett lägre värde eftersom 9999 är för stort. Jag testade och sänka till 1000 och sedan pinga vilket funkade.

Eftersom jag har tråkigt och brukar knappt använda VB.NET skapade jag ett fungerande program åt dig!

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

'Declare
        Dim IP As String
        Dim Bytes As String
        Dim Threats As Integer

'Give values
        IP = TextBox1.Text
        Bytes = TextBox2.Text
        Threats = Val(TextBox3.Text)

'If IP = empty then do this
        If IP = "" Then
            MsgBox("Error 1")
        End If

'Create threats
        For i = 1 To Threats
            Shell("ping " + IP + " -l " + Bytes + " -t")
        Next

End Sub
End Class

Tog fem minuter, går säker att ändra, hur som helst du måste lägga in tre textbox och en knapp för att det ska funka.

TextBox1 = IP

TextBox2 = Bytes

TextBox3 = Threats (rutor)

Det du kan förbättra är ju till exempel att lägga in fler kontroller att det inte skrivs in för mycket bytes och att varken den eller threats är tomma osv.

Lycka till!

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #24
↗ till inlägget

Ändra

Shell("ping " + TextBox1.Text + "-l 9999" + "-t")

till

Shell("ping " + TextBox1.Text + " -l 9999 -t")

Så ska i alla rutan komma fram. För att det ska funka perfekt är du tvungen att sänka bytes till ett lägre värde eftersom 9999 är för stort. Jag testade och sänka till 1000 och sedan pinga vilket funkade.

Eftersom jag har tråkigt och brukar knappt använda VB.NET skapade jag ett fungerande program åt dig!

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

'Declare
        Dim IP As String
        Dim Bytes As String
        Dim Threats As Integer

'Give values
        IP = TextBox1.Text
        Bytes = TextBox2.Text
        Threats = Val(TextBox3.Text)

'If IP = empty then do this
        If IP = "" Then
            MsgBox("Error 1")
        End If

'Create threats
        For i = 1 To Threats
            Shell("ping " + IP + " -l " + Bytes + " -t")
        Next

End Sub
End Class

Tog fem minuter, går säker att ändra, hur som helst du måste lägga in tre textbox och en knapp för att det ska funka.

TextBox1 = IP

TextBox2 = Bytes

TextBox3 = Threats (rutor)

Det du kan förbättra är ju till exempel att lägga in fler kontroller att det inte skrivs in för mycket bytes och att varken den eller threats är tomma osv.

Lycka till!

Tack så mkt!! Allt funkar nu!!!

Angående Bytes så är max 9999.

Senast ändrad:

30 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

Vad bra, och varsågod! :)

31 Jul 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #26

Hej!

Jag behöver en Update Class till VB.NET. Jag vill ha den till min nya webbläsare. Så när form1 laddas så ska den söka efter nya uppdateringar och ifall den hittat så kommer det en msgbox ("Theres new update available!")

Snälla någon jag hittar inte en update class

Jag har provat att googla.

2 Aug 2009
Nivå 1 · Novis

http://www.experts-exchange.com/Programmin...Q_22624834.html

En person som ställer exakt samma fråga. Tror dock man behöver medlemskap. Annars kanske du finner följande länk användbar.

http://www.codeproject.com/KB/vb/autoupdate.aspx

3 Aug 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #28
↗ till inlägget

En person som ställer exakt samma fråga. Tror dock man behöver medlemskap. Annars kanske du finner följande länk användbar.

Joo men man behöver medlemskap på båda.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Joo men man behöver medlemskap på båda.

Inte andra.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #30

Jag provade den andra, den fungerade inte :S

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Jag provade den andra, den fungerade inte :S

Du får ta och specificera dig lite, vad är det som inte funkar? Jag kan inte gissa mig till svaret.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #32

När jag öppnar .exe filen i projectet så kommer det error meesage: There was a problem running the Auto Update. Please Contact[contact info] Fjärrservern returnerade ett fel: (404) kunde inte hittas.

För det andra förstår jag inte ens hur jag använder den :S

Om du nu förstog hur jag kunde importera den i min webbrowser project, Kan du berätta? :rolleyes:

6 Aug 2009
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

När jag öppnar .exe filen i projectet så kommer det error meesage: There was a problem running the Auto Update. Please Contact[contact info] Fjärrservern returnerade ett fel: (404) kunde inte hittas.

Om du nu förstog hur jag kunde importera den i min webbrowser project, Kan du berätta? :rolleyes:

Läs svaren på artikeln.
7 Aug 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #34
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Läs svaren på artikeln.

Jag menar om du kunde hjälpa mig som förra ? Alltså skriva upp den kod och skriva där jag ska länka mina filerl som ligger på nätet?

Hoppas du kan göra det :rolleyes:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in