Kan du posta all kod, knappar och textboxar. Berätta även vilken "data" du skriver in t ex, skriver du endast in IP? Visa kod och det jag bad om ovan!
Update Class Vb.net
↗ till inläggetKan du posta all kod, knappar och textboxar. Berätta även vilken "data" du skriver in t ex, skriver du endast in IP? Visa kod och det jag bad om ovan!
Jag laddar upp hela projectet så får du se.
Ska ladda upp snart ( tar mellan 1-5 min )
Ändra
Shell("ping " + TextBox1.Text + "-l 9999" + "-t")
till
Shell("ping " + TextBox1.Text + " -l 9999 -t")
Så ska i alla rutan komma fram. För att det ska funka perfekt är du tvungen att sänka bytes till ett lägre värde eftersom 9999 är för stort. Jag testade och sänka till 1000 och sedan pinga vilket funkade.
Eftersom jag har tråkigt och brukar knappt använda VB.NET skapade jag ett fungerande program åt dig!
Public Class Form1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
'Declare
Dim IP As String
Dim Bytes As String
Dim Threats As Integer
'Give values
IP = TextBox1.Text
Bytes = TextBox2.Text
Threats = Val(TextBox3.Text)
'If IP = empty then do this
If IP = "" Then
MsgBox("Error 1")
End If
'Create threats
For i = 1 To Threats
Shell("ping " + IP + " -l " + Bytes + " -t")
Next
End Sub
End Class
Tog fem minuter, går säker att ändra, hur som helst du måste lägga in tre textbox och en knapp för att det ska funka.
TextBox1 = IP
TextBox2 = Bytes
TextBox3 = Threats (rutor)
Det du kan förbättra är ju till exempel att lägga in fler kontroller att det inte skrivs in för mycket bytes och att varken den eller threats är tomma osv.
Lycka till!
↗ till inläggetÄndra
Shell("ping " + TextBox1.Text + "-l 9999" + "-t")
till
Shell("ping " + TextBox1.Text + " -l 9999 -t")
Så ska i alla rutan komma fram. För att det ska funka perfekt är du tvungen att sänka bytes till ett lägre värde eftersom 9999 är för stort. Jag testade och sänka till 1000 och sedan pinga vilket funkade.
Eftersom jag har tråkigt och brukar knappt använda VB.NET skapade jag ett fungerande program åt dig!
Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click 'Declare Dim IP As String Dim Bytes As String Dim Threats As Integer 'Give values IP = TextBox1.Text Bytes = TextBox2.Text Threats = Val(TextBox3.Text) 'If IP = empty then do this If IP = "" Then MsgBox("Error 1") End If 'Create threats For i = 1 To Threats Shell("ping " + IP + " -l " + Bytes + " -t") Next End Sub End Class
Tog fem minuter, går säker att ändra, hur som helst du måste lägga in tre textbox och en knapp för att det ska funka.
TextBox1 = IP
TextBox2 = Bytes
TextBox3 = Threats (rutor)
Det du kan förbättra är ju till exempel att lägga in fler kontroller att det inte skrivs in för mycket bytes och att varken den eller threats är tomma osv.
Lycka till!
Tack så mkt!! Allt funkar nu!!!
Angående Bytes så är max 9999.
Vad bra, och varsågod! :)
Hej!
Jag behöver en Update Class till VB.NET. Jag vill ha den till min nya webbläsare. Så när form1 laddas så ska den söka efter nya uppdateringar och ifall den hittat så kommer det en msgbox ("Theres new update available!")
Snälla någon jag hittar inte en update class
Jag har provat att googla.
http://www.experts-exchange.com/Programmin...Q_22624834.html
En person som ställer exakt samma fråga. Tror dock man behöver medlemskap. Annars kanske du finner följande länk användbar.
↗ till inläggethttp://www.experts-exchange.com/Programmin...Q_22624834.html
En person som ställer exakt samma fråga. Tror dock man behöver medlemskap. Annars kanske du finner följande länk användbar.
Joo men man behöver medlemskap på båda.
↗ till inlägget↗ till inläggethttp://www.experts-exchange.com/Programmin...Q_22624834.html
Joo men man behöver medlemskap på båda.
Inte andra.
Jag provade den andra, den fungerade inte :S
↗ till inläggetJag provade den andra, den fungerade inte :S
Du får ta och specificera dig lite, vad är det som inte funkar? Jag kan inte gissa mig till svaret.
När jag öppnar .exe filen i projectet så kommer det error meesage: There was a problem running the Auto Update. Please Contact[contact info] Fjärrservern returnerade ett fel: (404) kunde inte hittas.
För det andra förstår jag inte ens hur jag använder den :S
Om du nu förstog hur jag kunde importera den i min webbrowser project, Kan du berätta? :rolleyes:
↗ till inläggetLäs svaren på artikeln.När jag öppnar .exe filen i projectet så kommer det error meesage: There was a problem running the Auto Update. Please Contact[contact info] Fjärrservern returnerade ett fel: (404) kunde inte hittas.
Om du nu förstog hur jag kunde importera den i min webbrowser project, Kan du berätta? :rolleyes:
↗ till inlägget↗ till inläggetLäs svaren på artikeln.När jag öppnar .exe filen i projectet så kommer det error meesage: There was a problem running the Auto Update. Please Contact[contact info] Fjärrservern returnerade ett fel: (404) kunde inte hittas.
Jag menar om du kunde hjälpa mig som förra ? Alltså skriva upp den kod och skriva där jag ska länka mina filerl som ligger på nätet?
Hoppas du kan göra det :rolleyes: