Vilken spelkonsoll tycker ni är bäst? Jag tycker XBOX360
Vilken Spelkonsoll Tycker Ni Är Bäst?
ps3
Det finns enbart fem bra konsoler i världen och det är följande.
Mega Drive
Mega CD
Saturn
Playstation 1
Dreamcast
Alla fem är mina favoriter.
Inte den här visan nu igen...
Det kommer bli fanboy krig här...
Xbox 360, men det finns redan minst 7 likadana trådar.
↗ till inläggetDet finns enbart fem bra konsoler i världen och det är följande.
Mega Drive
Mega CD
Saturn
Playstation 1
Dreamcast
Vet du huuuur mycket jag hatar såna som dig? Mega CD,gameboy PS1 och Gamecube från 1932.
WHATA fuck? Ps3 och xbox 360 som gäller det är 100 gånger bättre på allt?
Vafan leker ni för? vad är meningen med oldschool?
↗ till inlägget↗ till inläggetDet finns enbart fem bra konsoler i världen och det är följande.
Mega Drive
Mega CD
Saturn
Playstation 1
Dreamcast
Vet du huuuur mycket jag hatar såna som dig? Mega CD,gameboy PS1 och Gamecube från 1932.
Ja, jag tycker det jag med. Det är väl bara att ladda ner en simulator så har man ett Ps1, dreamcast osv. (Så vida man inte laddar ner spelen, för det får små pojkar som oss inte prata om på ett forum som detta :lol:)
Fattar inte meningen med så där gamla konsoller.
Xbox 360 är 2000 talet B)
↗ till inlägget↗ till inläggetDet finns enbart fem bra konsoler i världen och det är följande.
Mega Drive
Mega CD
Saturn
Playstation 1
Dreamcast
Han kanske föredrar spelen till dem?
↗ till inläggetDet finns enbart fem bra konsoler i världen och det är följande.
Mega Drive
Mega CD
Saturn
Playstation 1
Dreamcast
Du kanske gillar windows 95 och en tv från 80-talet?
Smart va? köp en sån istället för en dator med Geforce 2000 med 16 gig ram och eller varför inte köpa tvn från 80 talet istället för en ful plasma tv med FULL HD?
Så ni skulle hellre spela Nintendo 8-bit spelen till dator än till självaste konsolen?
Tanken med att spela på dom gamla konsolerna är att det är bättre spelkänsla.
Jag skulle då defenetivt hellre spela på en Dreamcast än att ladda ner en simulator, och han nämde inte nått om att spela på en Windows 95 eller spela på en TV från 80-talet.
När jag tänker efter så är Nintendo 8-bit och Super Nintendo några av mina favorit konsoler.
Mega Drive
Mega CD
Saturn
Playstation 1
Dreamcast
Smart va? köp en sån istället för en dator med Geforce 2000 med 16 gig ram och eller varför inte köpa tvn från 80 talet istället för en ful plasma tv med FULL HD?
Alla tycker olika? Tänk med hjärnan nångång, allas åsikter är inte dina åsikter.
Iaf, PS3 är skitbra, nöjd med den.
Mega Drive
Mega CD
Saturn
Playstation 1
Dreamcast
självägd
Mega Drive
Mega CD
Saturn
Playstation 1
Dreamcast
Jag föredrar inte Windows 95, jag kör Vista istället. Jag kör inte heller med en Tv från 80-talet utan jag kör med en 28" CRT som har 4:3-form och stöd för äkta NTSC från komposit och uppåt. Anledningen till att jag kör med det är för att retrospel på en större tv blir sämre. Sedan kör jag också RGB på varje konsol jag kan ha RGB med.
Jag har både Playstation 3 och Xbox 360 så jag kan ju helt klart säga att jag kan ge åsikter om de också men för min del räcker det mycket gott och väl att helt enkelt säga att spelutbudet till Playstation 3 är för klent då den avsaknar bra exlusiva spel totalt medans Xbox 360 inte håller för prestandan den lovar.
Vad finns det för fördelar med nyare spel som inte finns med äldre? Jag har hundra gånger roligare med spelen som gjorders för tjugo år sedan än vad jag har med spelen som görs idag. De äldre spelen har sämre grafik, ja, men det bryr jag mig inte om. Både kontroll och musik är miljontals gånger bättre i äldre spel än vad de är i nyare. Liksom, hur många nyare spel har bra soundtrack som också är helt gjort för spelen istället för bara inköpt av en massa artister? Det är coolare ifall musiken är helt gjord för spelen samt att den passar bättre. Några exempel.
http://www.youtube.com/watch?v=qsGgaUfgTs0
http://www.youtube.com/watch?v=qGJyFjFlYdA
http://www.youtube.com/watch?v=uXoDbZMa-jk
Utgå från att alla exemplen jag länkade till (som f.ö. är gjorda senast år 1995 eller tidigare) är enbart gjort för spelen och ingenting annat, vilket de iofs också är. Har nyare spel ens någon chans mot det?
Angående emulatorer som skrevs på förra sidan, är det inte alls samma sak att spela ett spel på datorn som att spela det på riktiga konsollen. Det är lite som att jämföra mot hur det är att kolla på en film hemma och hur det är att kolla på en film på bio. Vart kollar ni helt? På bion eller hemma? Jag tror nog att jag mycket hellre kollar på bion.
Nintendo DS är nog bäst just nu.
Wii kommer efteråt då det inte finns så många bra spel ännu.
Playstation 2.
Om jag fick ett erbjudande där jag fick välja mellan ett PS3 och SNES + NES, så skulle jag utan tvekan välja SNES:et och NES:et.
Föregående talare har rätt.
Av de jag har: Nintendo 64.
Har aldrig själv ägt något NES eller SNES, dock har jag spelat nån gång hos vissa kompisar. Om jag fick chansen (och hade råd) så skulle jag ha köpt båda 2.
↗ till inläggetIngen av de är ju särskilt dyra, lätt att du kan få tag på både med något spel för dryga femhundringen.Om jag fick chansen (och hade råd) så skulle jag ha köpt båda 2.