Hoppa till innehåll

Pokémon Grön


Erik
 Dela

Rekommendera inlägg

du grön finns fattar ni det alla som inte tror på det är pukade som f*n! en bild ni är inte färgblinda eller hur så titta med ögonen!!! om ni inte tror på det så är det lika bra att ni inte skriver ROAR!! lurade haha men ärfligt talat ni ser en bild varför tror du oss inte dark vatten de kallar jag dig om du inte tror oss

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej, nej och nej.

Här är en förklaring jag hitta på Pokemon.no (OBS lite stavfel här och där ( jGA översaätter det från norska)):

 

 

Eskils allmäktige förklaring över Pokémon RPG-spelenes utveckling, "historia", många versjoner och många förvirrande namn

 

Releaselista Japan:

 

Pokémon 1

Dette förste spelet kom i två versjoner, Red och Green.

 

Pokémon 2

Detta spelet hette Blue chg hadde nya Pokémon-sprites och en helt ny Mewtwo-håla.

 

Pokémon 3

Pokémon Yellow. Detta är det gula spelet. Det med Pikachu. Som fölger efter Ash och inte vill bli till Raichu och har lave(?) stats(?). Ja.

 

Pokémon 4

100 nya Pokémon och två nya typer blir medfölgande här, spelen heter Gold/Silver.

 

Pokémon 5

Här var det internetkamper och en storyline runt Suicune som glädje. Spelet hette Pokémon Crystal.

 

Pokémon 6

Ruby och Sapphire. Nuff said.

 

Releaselista USA/Europa:

 

Pokémon 1

Dette förste spillet är det samma som "Pokémon 2" i Japan, med nya sprites och ny Mewtwo-håle. Det kom i två versjoner, Red och Blue. Det som vi kallar "Pokémon 1" i Japan kom ALDRIG till USA/Europa.

 

Pokémon 2

Pokémon Yellow. Detta är det gula spelet. Det med Pikachu. Som fölger efter Ash och inte vill bli till Raichu och har lave(?) stats(?). Ja.

 

Pokémon 3

100 nya Pokémon och två nya typer blir medfölgande här, spelen heter Gold/Silver.

 

Pokémon 4

Internetkamperna blev inte möjig i denna amerikanska/europeiska versjonen av Pokémon Crystal. Idéen var för vanskinning och gjennomföra utanför Japan.

 

Pokémon 5

Ruby og Sapphire. Nuff said.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

*suck*

 

såhär ligger de till:

 

i japan släpptes 4 pokemon spel, först röd och blå, sen grön, och sen gule... efter de gold och silver etc...etc

 

grön är inte blå eller så på något vis, Pokemon grön Finns, och är en specialversion av pokemon som bara släpptes i Japan, den inehåller X antal % mer gräs-typs pokemon, och har lite små grafikändringar, gameplay ändringar, samt att mewtwo caven ser annorlunda ut.

 

Så lyssna på vad jag säger, Pokemon Grön Finns, det är bara en specialversion av pokemon, som bara släpptes i japan

 

Och för er människor som inte tror mig:

 

Kolla själva, den finns!

Redigerat av Thunder Dragon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...