💬
Logga in
Fuska.se

Lucid Dreaming

86 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #21

Har lyckats med Dream Recall :D Kom ihåg mina första dröm på flera år nu (Körde Dream Journal), och det var bara inte en, det var 4 st! Nu är nästa steg att bli lucid.

Tolin, jag är med, kan jag få din msn?

Alla som ser mitt inlägg ska göra RC nu!

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag kan styra drömmer väldigt bra, men jag kan fortfarande inte flyga utan att vakna upp xD Men det är något jag arbetar mig runt :P

Du får försöka vara lugn antar jag, som du har sagt till mig :P jag har flygit i mina drömmar i hela mitt liv.

↗ till inlägget

Alla drömmar jag kommer ihåg är bara äckliga, blodiga, ensam-på-jorden-Ludde-way-to-go-aktiga eller innehåller massa skumma personer som kan döda sina barn och barnbarn(Om de har nmågra så att säga)..

Kommer inte ihåg andra och det är lite tråkigt faktiskt o.O

Om du tränar kan du ju lära dig ändra dina drömmar till något trevligare.

↗ till inlägget
Tack för påminnelsen :)
Nivå 0 · Nykomling

Meh, jag är ofta medveten om att jag drömmer, men några "krafter" vet jag inte.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Har lyckats med Dream Recall :D Kom ihåg mina första dröm på flera år nu (Körde Dream Journal), och det var bara inte en, det var 4 st! Nu är nästa steg att bli lucid.

Tolin, jag är med, kan jag få din msn?

Tack för den RCn :D Började bli en stund sen min senaste.

Dream Journal är inte något du bara lägger av med så fort du börjat minnas dina drömmar (För då slutar du minnas lika snabbt). Har haft turen att alltid kunnat minnas mina drömmar bra- Och det är alltid med hög detalj och färg (Alla drömmer i färg, men har man inte bra Dream Recall kan man inte komma ihåg sådana detaljer).

Nivå 0 · Nykomling

Jag tröttnade på min journal efter 2 veckor, har väl gått lite sämre sen det så jag får börja igen.

(Gör en RC :))

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #26

Just nu skriver jag min DJ på gamla pizzamenyer ^^

Måste köpa en skrivbok ..

Nivå 0 · Nykomling

Ska ge det här ett försök

btw, Vad är meningen med att göra RC mitt på dagen?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ska ge det här ett försök

btw, Vad är meningen med att göra RC mitt på dagen?

Du ska få in det som en vana. Genom att göra en RC flera gånger om dagen kommer du tillslut göra det i drömmen.
Nivå 0 · Nykomling

ahaa, förstår.

Det verkar som att jag är vaken just nu iaf :>

Hur länge "varar" en LD? Kan man vara lucid i ~9 h? eller har man ingen tidsuppfattning alls?

Nivå 0 · Nykomling
Hur länge "varar" en LD? Kan man vara lucid i ~9 h? eller har man ingen tidsuppfattning alls?
Precis som vanliga drömmar.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #31

Vad gör ni för RC?

Jag gör pekfingret mot handflatan (Tack WASD :)) och kollar på händerna..

Nivå 0 · Nykomling

Gjorde ju den förut men den funka inte. (Försök stoppa pekfingret genom andra handens handflata, om det går igenom drömmer du)

Nu räknar jag mina fingrar (tack Tolin :)) när jag räknar de i drömmen har jag oftast 6-8 fingrar, aldrig haft 5 :)

När jag bara kollar på min hand ser den normal ut, 5 fingrar, men när jag räknar dem är den inte normal^^

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
Precis som vanliga drömmar.

Tekniskt sätt kan en dröm bara vara i högst 90 minuter, då det är så lång våran längsta REM period är. Tidsuppfattningen i en dröm är i realtid. En sekund i drömmen är en sekund i verkligheten (Detta har bevisats genom forskning av LaBerge).

3 Aug 2009
↗ till inlägget

Vad gör ni för RC?

Håller för näsan och andas genom den.
Nivå 0 · Nykomling

Okej, jag har hört talats om det här förr (back when Tolin was Mega93),

men då orkade jag inte bry mig. Men det är fan dags nu. Gick in och läste

lite igår och lyckades komma ihåg två drömmar i natt, hur enkelt som helst.

Den ena handlade dock om Svampbob. :/

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #36

Kom ihåg bara en dröm idag och det var med Musse pigg.

Jag vaknar ofta mitt i natten, och det ska jag utnyttja inatt, jag ska köra WBTB :)

Nivå 0 · Nykomling

Jag kom ihåg 5 inatt tror jag, nytt rekord :D (kan ha varit 4) och en var lucid. Jag lyckades skjuta eldbollar, göra mig osynlig och teleportera mig kort (som Blink på wow), aldrig kunnat det förut. Och i en dröm kunde jag flyga utan att vara lucid. Bra natt alltså :)

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

På senaste tiden har mina drömmar gått så snabbt att jag knappt kan se vad som pågår.

Det är liksom bara en massa saker som blandas i 3 sekunder sen är det slut. :P

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

På senaste tiden har mina drömmar gått så snabbt att jag knappt kan se vad som pågår.

Det är liksom bara en massa saker som blandas i 3 sekunder sen är det slut. :P

Det är bara så du minns dem- Inget vidare drömminne då alltså. Kör med Dream Journal så ska du se att det blir bättre.
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #40

Det är några timmar sedan jag vaknade och skrev nyss ner i min DJ ^^

Kommer ihåg det länge..

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in