Hoppa till innehåll

Darkrai Pl US 3 Aug-13Sep EU 3Aug-13Sep(?)


Gäst Jiyu

Rekommendera inlägg

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo, men det var för att jag ÅKTE till USA. Jag var där fysiskt i en butik, och Nintendo har ju absolut ingen anledning till att låsa eventet om det är låst till ett land och man måste gå till en butik för att få pkmnen.

 

Det skulle ju vara lite som att du åker till ett annat land och tänker köpa något, inte kommer de neka dig bara för att du inte är medborgare i landet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men Nintendo är lite konstiga, förstår du. :3

 

I Pokémon-spelen ränkas USA och EUR (engelsk text) som samma spel i de flesta fall där regionslåsning (egentligen språklåsning) gäller, som t.ex. Pokémon Battle Revolution. Att ansluta ett USA-spel till ett PAL (engelskt) fungerar finfint, men det går inte om du skulle ha ett franskt DPP och ett PAL-engelskt PBR. Ungefär samma sak gäller med Mystery Gift - både med GET FROM WIRELESS och GET FROM WI-FI. Det finns många fler fall av väldigt konstig programmering i DP, bl.a. hur beskrivningstexten på Classic Ribbon ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag fångad min Darkrai.

 

Timid med följande Iv's: 31/23/31/30/31/31

 

Tyvärr lyckades jag inte fånga den med luxury ball som jag ville :'( Den vägrade bli fångad trots att jag sövde den och false swipade ner till 1 hp, till slut fånga jag den i en masterball för att jag var rädd att den skulle döda sig själv med struggle. Den hade 4pp kvar efter att jag fångad den :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag fångad min Darkrai.

 

Timid med följande Iv's: 31/23/31/30/31/31

 

Tyvärr lyckades jag inte fånga den med luxury ball som jag ville :'( Den vägrade bli fångad trots att jag sövde den och false swipade ner till 1 hp, till slut fånga jag den i en masterball för att jag var rädd att den skulle döda sig själv med struggle. Den hade 4pp kvar efter att jag fångad den :P

Nästan samma Iv's som min Flygon, fast den har 23 i Special Defense har jag för mig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...