Escain Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 EU och USA är verkligen inte räknade som samma region. -.-' Jag använder ett flashkort och kan byta region hur som helst, och man måste ha rätt region för att kunna ladda ner rätt event. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Fick inte du in en GameStop Deoxys på ett EU-spel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Jo, men det var för att jag ÅKTE till USA. Jag var där fysiskt i en butik, och Nintendo har ju absolut ingen anledning till att låsa eventet om det är låst till ett land och man måste gå till en butik för att få pkmnen. Det skulle ju vara lite som att du åker till ett annat land och tänker köpa något, inte kommer de neka dig bara för att du inte är medborgare i landet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Jo, men Nintendo är lite konstiga, förstår du. :3 I Pokémon-spelen ränkas USA och EUR (engelsk text) som samma spel i de flesta fall där regionslåsning (egentligen språklåsning) gäller, som t.ex. Pokémon Battle Revolution. Att ansluta ett USA-spel till ett PAL (engelskt) fungerar finfint, men det går inte om du skulle ha ett franskt DPP och ett PAL-engelskt PBR. Ungefär samma sak gäller med Mystery Gift - både med GET FROM WIRELESS och GET FROM WI-FI. Det finns många fler fall av väldigt konstig programmering i DP, bl.a. hur beskrivningstexten på Classic Ribbon ändras. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Jag har Darkrai :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HnwHead Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Då har man precis fångat Darkrai. Kanonbra födelsedagspresent!! :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IRaeven Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 måste man ha national(stavning?) dex för att fånga darkrai? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 Ja. Du måste även ha mött Cresselia på hennes ö. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HnwHead Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 måste man ha national(stavning?) dex för att fånga darkrai? http://www.pokemonplatinum.com/#/pokemon/darkrai/ Sen klicka vidare på dem gula prickarna i "Here's how it works". Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Linda90 Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 Nu har jag fångad min Darkrai. Timid med följande Iv's: 31/23/31/30/31/31 Tyvärr lyckades jag inte fånga den med luxury ball som jag ville :'( Den vägrade bli fångad trots att jag sövde den och false swipade ner till 1 hp, till slut fånga jag den i en masterball för att jag var rädd att den skulle döda sig själv med struggle. Den hade 4pp kvar efter att jag fångad den :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 Nu har jag fångad min Darkrai. Timid med följande Iv's: 31/23/31/30/31/31 Tyvärr lyckades jag inte fånga den med luxury ball som jag ville :'( Den vägrade bli fångad trots att jag sövde den och false swipade ner till 1 hp, till slut fånga jag den i en masterball för att jag var rädd att den skulle döda sig själv med struggle. Den hade 4pp kvar efter att jag fångad den :P Nästan samma Iv's som min Flygon, fast den har 23 i Special Defense har jag för mig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cubone Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Vart finns eventana????? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg