laynus Skrivet 1 Augusti 2009 Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 Hej sen jag köpte min dator från komplett.se har jag haft problem med värmen har varit inne 1 gång på service och problemet åter kom bytt ram minnen 2 gånger och bytt fläkten och ändå så är det så här i speedfan och sen frys lagga jag nyss så datorn fick startas om :S bild: http://coczo.se/fan.JPG Vad ska jag göra? Citera
laynus Skrivet 1 Augusti 2009 Författare Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 Normala temperaturer.konstiga är att min dator kan frys lagga så mycket att jag får stänga av den på knappen:/ Citera
prophet Skrivet 1 Augusti 2009 Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 Det har oftast inte med temperaturerna att göra. Din fläkt kör dock på en fruktansvärd hastighet. Citera
laynus Skrivet 1 Augusti 2009 Författare Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 Det har oftast inte med temperaturerna att göra. Din fläkt kör dock på en fruktansvärd hastighet.vi försökte montera i en till men det gick inte för det fanns inte plats så min gamla fläkt ligger brevid mig:/så frågan är vad man ska göra? Citera
prophet Skrivet 1 Augusti 2009 Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 Fläkthastigheten bör inte påverka någonting annat än att datorn låter som en dammsugare. Citera
Vitdom Skrivet 1 Augusti 2009 Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 (redigerat) Hej sen jag köpte min dator från komplett.se har jag haft problem med värmen har varit inne 1 gång på service och problemet åter kom bytt ram minnen 2 gånger och bytt fläkten och ändå så är det så här i speedfan och sen frys lagga jag nyss så datorn fick startas om :S bild: http://coczo.se/fan.JPG Vad ska jag göra? Jag undrar över tre saker... Varför arbetar din processor så mycket? Arbetar den så mycket hela tiden? Det kan vara något där som gör att blir varm/stannar. Dina temperaturer ser helt normala ut för mig, så länge de inte går över 75°C så är det okej enligt mig, men du kanske har dåliga komponenter som inte tål värme. Har du fått någon temperaturspecifikation för dina komponenter? När började detta problemet? Har du öppnat upp datorn och ändrat inuti den sedan ett år tillbaka sedan detta började? Hur gammal är datorn? Det kanske är dags att applicera ny kylpasta på processorn. Att man bara byter ut fläkten tycker jag inte borde göra någon skillnad, bara om den inte ventilerar datorn. Ett mycket bättre försök till lösning vore att sätta in EN TILL fläkt. Redigerat 1 Augusti 2009 av Vitdom Citera
laynus Skrivet 1 Augusti 2009 Författare Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 (redigerat) Hej sen jag köpte min dator från komplett.se har jag haft problem med värmen har varit inne 1 gång på service och problemet åter kom bytt ram minnen 2 gånger och bytt fläkten och ändå så är det så här i speedfan och sen frys lagga jag nyss så datorn fick startas om :S bild: http://coczo.se/fan.JPG Vad ska jag göra? Jag undrar över tre saker... Varför arbetar din processor så mycket? Arbetar den så mycket hela tiden? Det kan vara något där som gör att blir varm/stannar. Dina temperaturer ser helt normala ut för mig, så länge de inte går över 75°C så är det okej enligt mig, men du kanske har dåliga komponenter som inte tål värme. Har du fått någon temperaturspecifikation för dina komponenter? När började detta problemet? Har du öppnat upp datorn och ändrat inuti den sedan ett år tillbaka sedan detta började? Hur gammal är datorn? Det kanske är dags att applicera ny kylpasta på processorn. Att man bara byter ut fläkten tycker jag inte borde göra någon skillnad, bara om den inte ventilerar datorn. Ett mycket bättre försök till lösning vore att sätta in EN TILL fläkt. datorn är ca 4 månader och dom har kollat den fast dom hittar inga fel:/ men hur sätter man in en fläkt utan att man har fästen? :rolleyes: Redigerat 1 Augusti 2009 av datornord Citera
Vitdom Skrivet 1 Augusti 2009 Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 Det beror helt på vad för chassi du har och hur datorn ser ut. Stannar datorn under några speciella förhållanden? Vad gör du när datorn stannar? Citera
laynus Skrivet 1 Augusti 2009 Författare Rapport Skrivet 1 Augusti 2009 (redigerat) Det beror helt på vad för chassi du har och hur datorn ser ut. Stannar datorn under några speciella förhållanden? Vad gör du när datorn stannar? har firefox och spotify uppe bara :o men det händer efter ca 5 timmar börjar det hända... Redigerat 1 Augusti 2009 av datornord Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.