Hoppa till innehåll

Cs Animation

antebajen

Rekommendera inlägg

Hejsan.. Plötsligt när jag bara satt på soffan så kom jag på exakt vad jag hade lust att göra.. Jag vill bli regissör när jag blir äldre och älskar att hålla på med film och animation och så.. Då helt plötsligt ville jag göra en cs animation som den här:

Inte härma så, utan göra en cs animation med dom modellerna..

Jag har kommit väldigt långt på hur man gör.. Men det finns en sak som står ivägen..

Programmet: 3D studio max

Det programmet är det bästa o använda till detta.. ETT RIKTIGT BRA PROGRAM.

Fråga 1: Var kan jag ladda ner detta program? Har inte hittat. Många har köpt programmet, skrik till om ni vet hur man kan ladda ner det.

Fråga 2: Finns det andra sätt att göra detta på? Då med program som är gratis och man kan använda på detta sätt som på filmen jag visade för en stund sen.

TACK PÅ FÖRHAND! Om ni visar hur man gör så ska jag göra bra o många spännande filmer!

Ha en fruktansvärt bra dag! / Habzuki

P.S Kolla denna film:

(Man kan alltså få det såhär) Redigerat av antebajen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Desajn sa så har de gjort den första videon med Garrysmod, vilket är extremt enkelt. Du behöver inga program alls, bara spelet Garrysmod som finns att köpa på Steam för 10€: http://store.steampowered.com/app/4000/

I den andra videon har de bara använt Valves Model Viewer verktygsprogram som finns i Source SDK paketet som du får när du köper ett Source spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Desajn sa så har de gjort den första videon med Garrysmod, vilket är extremt enkelt. Du behöver inga program alls, bara spelet Garrysmod som finns att köpa på Steam för 10€: http://store.steampowered.com/app/4000/

I den andra videon har de bara använt Valves Model Viewer verktygsprogram som finns i Source SDK paketet som du får när du köper ett Source spel.

Tack båda för informationen!

jag är ju ute efter att göra filmer med modellerna o allt.. Hur tycker ni jag ska göra detta på bästa, coola och roligaste sätt?

Frågor:

1. gmod: Hur fungerar det? I film ett där ni säger att dom använt gmod.. Där kan man tro att han bara har filmat in när han spelar och typ gör en film.. Det ser inte så roligt ut då.. Spec. när dom håller i kniven hela tiden.

2. Valves model viewer låter intressantare.. Jag har cs source och har även Source SDK klar o nerladdad.. Hur ska jag göra nu för att kunna göra film? Var kommer jag att hitta: Valves Model Viewes.

Om några andra har bättre tipps på att göra detta säg gärna till! :D

Berätta gärna hur gmod och Valves Model Viewes fungerar också!

Tack på förhand.

Tack för den infon desajn och Vitdom. (vill gärna höra mer av vad ni kan) =)

Ursäkta mig att jag har nåt att säga igen! hehe xd.. Men jag har hittat Model Viewer.. Men då kommer detta upp:

The Configuration information for the game you're trying to edit is invalid or missing.

Man kan då trycka på

1. Run anyway 2. Cancel 3. Help..

Hur ska jag göra för att få detta att funka! :( ?

Vore extremt tacksam för den som hjälper mig på god väg..

Den som hjälper mig kommer jag ge en grej till.. : D

- Bara om ni får mig att komma långt =)

Tack igen till: Visdom och Desajn. All info är vikitg! TACK!

GMOD ÄR JU EXTREMT COOLT! HAR TITTAT PÅ YOUTUBE!

Gmod ser ut att vara ett bra program att göra cs filmer på.. : )

Kan någon berätta om gmod också? : )

Redigerat av antebajen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte lika förtjust i gmod längre men.. Finns det nåt annat sätt att göra detta på?

Om vi ska vara helt exakta så vill jag göra filmer som dom här:

TITTA PÅ DEN!

FRÅGAN ÄR DÅ ENKEL ATT LISTA UT:

Hur gör jag filmer som den här? Någon som vet! :D

tACK på fÖRHAND! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...