↗ till inläggetDet är inte så jätte dyrt att göra en film i filmstudio, har du sett extra materialet?Men egentligen, filmen 300 är inte med på listan även om den är extremt överdetaljerad och 100 % gjord i filmstudio med blue screen/green screen eller vad man nu vill kalla det för.
Världens Dyraste Filmer!
Det är betydligt dyrare att anpassa special-effekter till verklighet och få det att se verkligt ut.
↗ till inläggetfinns nästan inga filmer som ser verkliga ut. men jag förstår vad du menar. i amerkanska actionfilmer är allt av metall som kan röra sig högexplosivt och exploderar vid minsta beröring. självklart är sånna effekter dyra och självklart lockar det en soffboende publik. personligen så tycker jag det är skrattretande och löjligt att de gör sånt.Det är betydligt dyrare att anpassa special-effekter till verklighet och få det att se verkligt ut.
Som sagt, idiotsummor.
Ofta dom kan tjäna något på filmerna? ,o
T.ex. pirates måste dom tjäna 300 miljoner dollar innan dom börjar dra in cash?
↗ till inläggetOfta dom kan tjäna något på filmerna? ,o
T.ex. pirates måste dom tjäna 300 miljoner dollar innan dom börjar dra in cash?
det går fort,bara att stämma lite folk för brott mot upphovsrättslagen,så håvar dom in pengar i rask takt.
För kommande Warcraft Filmen planeras en budget på cirka 250 - 300 $ MILL.
Jag tänkte att det inte är så konstigt igentligen, då Legendary Pictures ofta lägger
höga budgeter på sina filmer, till exempel Spiderman. Och det kommer vara
samma direktör till Warcraft Filmen som regisserar Spiderman.
Jävligt nyfiken på hur filmen kommer att vara uppbyggd faktist.
Med de 1.3 miljarder kronor blizzard haffar in varje månad är det inte konstigt
↗ till inläggetAlla bra filmer är redan gjorda för över tio år sedan, det är därför inga nya är bra.
Nja, inte riktigt så är det. De bra filmerna får inte bara samma publicitet som de med hög budget. Det finns helt galet med bra filmer från 2000-talet.
Någon som vet vad Spiderman 4 kommer att kosta/kostar redan nu?
2,2 miljarder
↗ till inläggetFör kommande Warcraft Filmen planeras en budget på cirka 250 - 300 $ MILL.
Jag tänkte att det inte är så konstigt igentligen, då Legendary Pictures ofta lägger
Jaså? Jag hade förväntat mig runt $500M faktist.
När kommer det trailer till Warcraft-filmen då?
↗ till inläggetNär de håler på att klipper ihop filmen. De har inte ens börjat spela in -.-När kommer det trailer till Warcraft-filmen då?
Superman Returns så högt? Bara jag eller är den inte bra. Trodde det var en riktig B-film :S
↗ till inläggetJag har inte sett den än. ;oSuperman Returns så högt? Bara jag eller är den inte bra. Trodde det var en riktig B-film :S
↗ till inläggetDen var ju galet hypad när den kom ut, folk trodde att det skulle bli den bästa superman-filmen någonsin. Dock blev det ju inte så.Superman Returns så högt? Bara jag eller är den inte bra. Trodde det var en riktig B-film :S
↗ till inlägget↗ till inläggetFör kommande Warcraft Filmen planeras en budget på cirka 250 - 300 $ MILL.
Jaså? Jag hade förväntat mig runt $500M faktist.
500 miljoner $?
Omöjligt, med en sådan buget skulle man kunna skapa något så maffigt så att Julbord bleknar i jämförelse, 500 miljoner dollar är ungefär lika mycket som king kong och Spiderman 3 tillsammans.
↗ till inläggetSuperman Returns så högt? Bara jag eller är den inte bra. Trodde det var en riktig B-film :S
Trodde ochså det till en början har nu sett den och ja, den är värdelös men riktigt snygg på vissa ställen. förstår att den har så hög placering som den har.
↗ till inläggetBlev också förvånad, pengarna är inte lagda på snygga effekter i alla fall. Speciellt inte↗ till inläggetSuperman Returns så högt? Bara jag eller är den inte bra. Trodde det var en riktig B-film :S
Trodde ochså det till en början har nu sett den och ja, den är värdelös men riktigt snygg på vissa ställen. förstår att den har så hög placering som den har.
kristall-ön i slutet som är så jävla ful gjord.