💬
Logga in
Fuska.se

Omröstning: Vem Vill Ha Wasd Tillbaka Som Moderator?

106 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 6 · Fuskare

Jag har själv varit moderator, på forum.travian.se. Som moderator hade jag nära kontakt med administratören för Travian Sverige. Min forumsadmin var väl inte mycket att ha, men den "högsta" adminen (förutom Tyskland), var verkligen en person jag litade på. Jag såg, till skillnad från medlemmarna, alla val hon gjorde, och hur hon tänkte. Hon gjorde aldrig fel enligt mig. Hennes beslut var riktiga och genomtänkta, likaså tror jag att Admin på fuska.se gör rätt val när han gör ett val, som i detta fallet avsätta WASD.

Man blir inte Admin om man inte är en Admin

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har själv varit moderator, på forum.travian.se. Som moderator hade jag nära kontakt med administratören för Travian Sverige. Min forumsadmin var väl inte mycket att ha, men den "högsta" adminen (förutom Tyskland), var verkligen en person jag litade på. Jag såg, till skillnad från medlemmarna, alla val hon gjorde, och hur hon tänkte. Hon gjorde aldrig fel enligt mig. Hennes beslut var riktiga och genomtänkta, likaså tror jag att Admin på fuska.se gör rätt val när han gör ett val, som i detta fallet avsätta WASD.

Man blir inte Admin om man inte är en Admin

Jo, man blir admin om man skapar en sida/forum. :rolleyes:
Nivå 5 · Fuskare

Ja, WASD ska vara Moderator.

Nivå 5 · Fuskare

Nja, jag säger Nej för att jag litar på Admin vår- Trots att det inte skulle vara WASD som skulle försvunnit om jag fått plocka bort någon.

Jag tycker att WASD ska vara mod. Skriv med mig på listan.

Nivå 10 · Veteranfuskare

tycker han inte förtjänade att bli kickad som mod, men om han själv tyckte att det var skönt så röstar jag blankt

Nivå 6 · Fuskare

Jovisst var WASD en bra moderator men det är admin som gör besluten.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag antar att det finns en anledning till att han blev avsatt?

Ja, men det ända som jag har hört är att han har som vissa säger "snokat" i något speciellt gruppforum. Han har även erkänt det i en annan tråd och bett om ursäkt. Någon dag senare blev han av med Moderatorplatsen!

Edit: Crazyshit med på listan!

Nej, han blev inte avsatt för att ha "snokat" runt i olika gruppforum.

Hans avsättning hade en god orsak. Det han gjorde ska ingen crewmedlem göra på ett respekterad sida.

Det är dock upp till han om han vill berätta varför han blev avsatt. Men det var inte att ha "snokat" runt i olika gruppforum som sagt.

Hursomhelst tänker inte jag lägga mig på någon sida av Ja eller Nej. Jag respekterar admins beslut och jag respekterar avgångna moderatorer.

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag besökte fuska.nu och betedde mig oseriöst så överreagerade dom och kontaktade admin som också överreagerade och avsatte mig :) Men det spelar ingen roll, skönt att slippa som sagt.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Från vad jag har hört så tycker jag knappast att varken de eller admin överreagerade. Men det är väl upp till WASD om han vill berätta.

Nej, jag tycker inte att WASD skall vara moderator. Dels för att han gick över gränsen i vad en crewmedlem (eller någon medlem egentligen) bör göra, och dels för att han inte vill.

18 Aug 2009
Nivå 4 · Lärling

Nej, enough said.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #32

Okej, jag kommer inte att uppdatera listan mer pga att WASD inte vill vara mod mer. Någon Mod kan låsa tråden.

Nivå 9 · Veteranfuskare

sen så är det rätt så stor skillnad mellan det han verkar egentligen gjort än vad alla tror och trodde.

Tycker det är rätt av admin.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det finns andra som jag heller skulle se som moderator än att ta tillbaka wasd.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Hans avsättning hade en god orsak. Det han gjorde ska ingen crewmedlem göra på ett respekterad sida.

Det är dock upp till han om han vill berätta varför han blev avsatt. Men det var inte att ha "snokat" runt i olika gruppforum som sagt.

Själv tycker jag inte att Admin ska leka pappa polis eller polispappa för någon på forumet. vad WASD gjorde på ett ANNAT forum kan knappast spela någon roll. det är som om admin skulle ge alla en varning för att de laddar ner. admin ska hålla sig till sitt forum och inte straffa medlemmar för att de gör olämpliga saker på andra sidor. och ja jag vet vad som hände, bra mycket bättre än du eller någon annan som skulle vilja klaga.
Nivå 4 · Lärling

Bara en liten parantes:

Vad hände med ministrarna som betedde sig olämpligt utanför tjänsten?

Klart WASD ska få vara mod igen, han är den bästa mod fuska har haft tillsammans med Jellyfish och har lärt sig vart gränsen går nu.

↗ till inlägget

Bara en liten parantes:

Vi kan ta Mona Sahlin som exempel, hon blev partiledare för Sveriges största parti. Och inte bara utanför sin tjänst betedde hon sig olämpligt.
Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Bara en liten parantes:

använde de sig av statliga medel för att göra detta? var de ansvariga för 9 000 000 människors liv och hälsa? ja. är admin det? nej, han är inte ansvarig för någon människa förutom han själv.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Bara en liten parantes:

Enligt mig är det ganska dumt att jämföra en minister med en moderator på ett internetforum.

Och om anledningen till att WASD blev avsatt var att han betedde sig olämpligt på ett annat internetforum måste jag säga att det då var ett idiotiskt och ogenomtänkt beslut av admin.

Ja, WASD ska vara Moderator

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.