Hej
jag har fyllt femton men har alldrig "rört" en moppe. jag har bara åkt en konstig på landet. jag undrar om någon kan tydligt berärtta hur man startar en moppe med nyckeln och kicken
please!
Hej
jag har fyllt femton men har alldrig "rört" en moppe. jag har bara åkt en konstig på landet. jag undrar om någon kan tydligt berärtta hur man startar en moppe med nyckeln och kicken
please!
Du sätter i nyckeln i en springa, drar ut kicken, och kickar.
Om man kan cykla kan man köra moppe, det är lättare än man tror.
Kan du växla då?
1. Sätt i nyckeln i tändningslåset
2. Vrid om
3. Dra ut kicken (nere till höger, vid motorn)
4. Sätt foten på kicken och tryck ner den (med lite fart och styrka)
5. Samtidigt som du gör det, gasa lite. Se till att du inte har mopeden i växel (det får du ingen guide på)
6. Mopeden kommer nu börja låta, behåll lugnet, den ska göra det. Det betyder att den har startat.
7. Lägg mopeden i första växeln och kör iväg medan du funderar på meningen med att trolla på forum.
↗ till inläggetOm man kan cykla kan man köra moppe, det är lättare än man tror.
Kanske 100m ja, i trafiken nej.
↗ till inlägget1. Sätt i nyckeln i tändningslåset
2. Vrid om
3. Dra ut kicken (nere till höger, vid motorn)
4. Sätt foten på kicken och tryck ner den (med lite fart och styrka)
5. Samtidigt som du gör det, gasa lite. Se till att du inte har mopeden i växel (det får du ingen guide på)
6. Mopeden kommer nu börja låta, behåll lugnet, den ska göra det. Det betyder att den har startat.
7. Lägg mopeden i första växeln och kör iväg medan du funderar på meningen med att trolla på forum.
Tack!
↗ till inläggetKan du växla då?
Det blir nog lite svårt på en moped som inte har några växlar :o
↗ till inlägget
nämn en moped som har kick men inte växlar (som inte har elstart)
↗ till inläggetalla mopeder har växlar...
↗ till inläggetJag tyckte inte det var några problem heller. Bara att gå ut att köra efter jag fick körkortet↗ till inläggetOm man kan cykla kan man köra moppe, det är lättare än man tror.
Jag har iofs en växelfri scooter, cross med växlar är väl svårare.
att åka i trafiken då man inte kört någonting innan är bara dumt..
↗ till inläggetJag tyckte inte det var några problem heller. Bara att gå ut att köra efter jag fick körkortet↗ till inläggetOm man kan cykla kan man köra moppe, det är lättare än man tror.
Jag har iofs en växelfri scooter, cross med växlar är väl svårare.
Jag körde cross och det är är väll egentligen inte så mkt svårare, sen vad man menar med trafik är ju en definitionsfråga köra på landsväg där det knappt är några bilar klarar nog det flesta :) .
men landsvägskörning är ju det farligaste.
Flest olyckor sker inne i städer.
men är man inte trafikvan är det farligare på en landsväg speciellt om man ligger i 45km/h.
det är förbjudet att åka på landsväg med moped..
nej,varför skulle det vara det?
↗ till inläggetnej,varför skulle det vara det?
Med tanka på den snabba trafiken och lastbilar som ligger 5 cm ifrån en när de kör om, så ja, det är farligare på landsvägar.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in