Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jo, det är såhär;

När jag har JAVA uppe (dvs. Runescape) så laggar jag JÄÄÄVL-T mycket, och jag vet inte varför.

Jag har cleanat med CCleaner, tuneup utalities, scannat igenom datorn med Norton!

Bild;

http://i25.tinypic.com/2hp55ag.jpg

Den som kan hjälpa mej, får 200-400FM.

Infinty ~

Skrivet (redigerat)

Vad har du för Java-version? De senare versionerna kan ha prestandaförbättringar. Den senaste versionen är 1.6.0_16 / 1.6.0_16-b01.

Det kan man kolla genom att man trycker WinKey + R, skriv "cmd" och tryck OK och skriv sedan i "java -version" i fönstret som poppar upp; då borde något sådant här komma upp:

java version "1.6.0_16"

Java SE Runtime Environment (build 1.6.0_16-b01)

Java HotSpot Client VM (build 14.2-b01, mixed mode, sharing)

Har du en äldre version tycket jag att du ska uppdatera den. Då går du in på http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp#jre och trycker på Download knappen under Java SE Runtime Environment (JRE), den som är högst upp i på ditt fönster när du kommer till sidan(INTE HÖGST UPP PÅ SIDAN). Välj ditt system och tryck på Continue, sedan trycker du antingen på jre-6u16-windows-i586.exe eller jre-6u16-windows-i586-iftw.exe (OBS! Tryck på filnamnet!). Ladda ner filen och kör den, följ anvisningarna.

Redigerat av Vitdom
Skrivet (redigerat)

Mjo, java update va tillänglig, liten ikon vid min tray.

Jag uppdaterade med min ikon, nu är den 1.6.0_15-b03

Ska väl pröva med din link också. ;)

Editar snart.

Redigerat av Infinity
Skrivet (redigerat)

@Falukorv: Jag bottar, med NXhunterbot, och jag kan inte köra med PC script för att är 20-30 personer som springer runt, och då fryser allt.

När jag laddar ner update 16, så står det att den inte kunde extrahera kärn filerna? :(

Redigerat av Infinity
Skrivet

När jag laddar ner update 16, så står det att den inte kunde extrahera kärn filerna? :(

Pröva ladda ner den andra filen då, eller samma fil igen(det kan varit fel på nerladdningen).

Vad har du för grafikinställningar på Runescape förresten? Pröva ta de lägsta som finns, kanske det blir bättre då?

Skrivet (redigerat)

Pröva ladda ner den andra filen då, eller samma fil igen(det kan varit fel på nerladdningen).

Vad har du för grafikinställningar på Runescape förresten? Pröva ta de lägsta som finns, kanske det blir bättre då?

Jag har det, du tror inte att det kan vara programmet som gör så att det laggar lite? För att jag använder NXbot.

Det liger på 200K nu, ska vänta några timmar och kolla igen. :)

Redigerat av Infinity

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...