unix Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Skrivet 30 Augusti 2009 Jo, det är såhär; När jag har JAVA uppe (dvs. Runescape) så laggar jag JÄÄÄVL-T mycket, och jag vet inte varför. Jag har cleanat med CCleaner, tuneup utalities, scannat igenom datorn med Norton! Bild; http://i25.tinypic.com/2hp55ag.jpg Den som kan hjälpa mej, får 200-400FM. Infinty ~ Citera
Vitdom Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Skrivet 30 Augusti 2009 (redigerat) Vad har du för Java-version? De senare versionerna kan ha prestandaförbättringar. Den senaste versionen är 1.6.0_16 / 1.6.0_16-b01. Det kan man kolla genom att man trycker WinKey + R, skriv "cmd" och tryck OK och skriv sedan i "java -version" i fönstret som poppar upp; då borde något sådant här komma upp: java version "1.6.0_16" Java SE Runtime Environment (build 1.6.0_16-b01) Java HotSpot Client VM (build 14.2-b01, mixed mode, sharing) Har du en äldre version tycket jag att du ska uppdatera den. Då går du in på http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp#jre och trycker på Download knappen under Java SE Runtime Environment (JRE), den som är högst upp i på ditt fönster när du kommer till sidan(INTE HÖGST UPP PÅ SIDAN). Välj ditt system och tryck på Continue, sedan trycker du antingen på jre-6u16-windows-i586.exe eller jre-6u16-windows-i586-iftw.exe (OBS! Tryck på filnamnet!). Ladda ner filen och kör den, följ anvisningarna. Redigerat 30 Augusti 2009 av Vitdom Citera
unix Skrivet 30 Augusti 2009 Författare Rapport Skrivet 30 Augusti 2009 (redigerat) Mjo, java update va tillänglig, liten ikon vid min tray. Jag uppdaterade med min ikon, nu är den 1.6.0_15-b03 Ska väl pröva med din link också. ;) Editar snart. Redigerat 30 Augusti 2009 av Infinity Citera
maaakus Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Skrivet 30 Augusti 2009 Troligen är det som Vitdom säger, att Java är föråldrad. Men om nu inte det skulle funka så kan du ju prova att ladda hem en RuneScape klient istället för att köra i webbläsaren. T.ex. MooScape. Citera
unix Skrivet 30 Augusti 2009 Författare Rapport Skrivet 30 Augusti 2009 (redigerat) @Falukorv: Jag bottar, med NXhunterbot, och jag kan inte köra med PC script för att är 20-30 personer som springer runt, och då fryser allt. När jag laddar ner update 16, så står det att den inte kunde extrahera kärn filerna? :( Redigerat 30 Augusti 2009 av Infinity Citera
Vitdom Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Skrivet 30 Augusti 2009 När jag laddar ner update 16, så står det att den inte kunde extrahera kärn filerna? :(Pröva ladda ner den andra filen då, eller samma fil igen(det kan varit fel på nerladdningen). Vad har du för grafikinställningar på Runescape förresten? Pröva ta de lägsta som finns, kanske det blir bättre då? Citera
unix Skrivet 30 Augusti 2009 Författare Rapport Skrivet 30 Augusti 2009 (redigerat) När jag laddar ner update 16, så står det att den inte kunde extrahera kärn filerna? :(Pröva ladda ner den andra filen då, eller samma fil igen(det kan varit fel på nerladdningen). Vad har du för grafikinställningar på Runescape förresten? Pröva ta de lägsta som finns, kanske det blir bättre då? Jag har det, du tror inte att det kan vara programmet som gör så att det laggar lite? För att jag använder NXbot. Det liger på 200K nu, ska vänta några timmar och kolla igen. :) Redigerat 30 Augusti 2009 av Infinity Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.