Animal Skrivet 10 September 2009 Rapport Dela Skrivet 10 September 2009 (redigerat) Tja, har just fått en laptop som jag har brevid mig, men trots att mitt trådlösa nätverk är oskyddat kan jag inte ta mig in i det med min laptop? När jag fått upp möjliga anslutningspunkter så är mitt nätverk med men när jag klickar på den så står det bara "Datorn ansluts till nätverket *******. Vänta... Väntar på nätverket..." Sen efter ett tag försvinner rutan och jag är fortfarande utan nätverk :S ? Redigerat 10 September 2009 av Animal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 10 September 2009 Rapport Dela Skrivet 10 September 2009 Hmm... testa starta om routern att börja med :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 10 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 September 2009 Men snälla, kom med vettiga svar -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 11 September 2009 Rapport Dela Skrivet 11 September 2009 Är du säker på att det är rätt "channel" som nätverket ligger på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 13 September 2009 Rapport Dela Skrivet 13 September 2009 Är du säker på att det är rätt "channel" som nätverket ligger på?Vaaaaaaaaa??? Det är ingen jäkla walkie-talkie vi snackar om. En fråga till Animal. Har du fått det trådlösa nätverket att funka på någon annan dator nångång? Isf kan vi utesluta routerproblem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Alol Skrivet 13 September 2009 Rapport Dela Skrivet 13 September 2009 om den är en USB-nätverkskort och du har en skiva till den så fixar du connection i pogramet. men är den inbyggd så brukar det finnas en knapp på datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 13 September 2009 Rapport Dela Skrivet 13 September 2009 (redigerat) Är du säker på att det är rätt "channel" som nätverket ligger på? Vaaaaaaaaa??? Det är ingen jäkla walkie-talkie vi snackar om. Nej ojj jag glömde att ta på mig mina glasögon ;) Btw jag tycker att alla dom som _INTE_ har någon koll är dom som är mest kaxiga... Men snälla, kom med vettiga svar -.- Men det är ju ganska enkelt du skriver att ditt trådlösa nätverk inte fungerar man måste ju börja någon stanns Redigerat 13 September 2009 av LeetrN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 14 September 2009 Rapport Dela Skrivet 14 September 2009 Är du säker på att det är rätt "channel" som nätverket ligger på? Vaaaaaaaaa??? Det är ingen jäkla walkie-talkie vi snackar om. Nej ojj jag glömde att ta på mig mina glasögon ;) Btw jag tycker att alla dom som _INTE_ har någon koll är dom som är mest kaxiga... 3 års gymnasial utbildning inom nätverk samt nästan 9 år personlig erfarenhet inom ämnet. Du låg fortfarande i din mors mage när jag började pilla med min första dator. Så jag har nog mer koll än vad du tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 14 September 2009 Rapport Dela Skrivet 14 September 2009 Är du säker på att det är rätt "channel" som nätverket ligger på? Vaaaaaaaaa??? Det är ingen jäkla walkie-talkie vi snackar om. Nej ojj jag glömde att ta på mig mina glasögon ;) Btw jag tycker att alla dom som _INTE_ har någon koll är dom som är mest kaxiga... 3 års gymnasial utbildning inom nätverk samt nästan 9 år personlig erfarenhet inom ämnet. Du låg fortfarande i din mors mage när jag började pilla med min första dator. Så jag har nog mer koll än vad du tror. känns inte som det ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 14 September 2009 Rapport Dela Skrivet 14 September 2009 Men LeetrN sluta, du skämmer bara ut dig själv. OnT: Funkar det att använda nätverket med en annan dator? Om det gör det, så är det väl att kolla internet inställningarna. Är inte sådär insatt i nätverk så kan inte hjälpa dig så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 15 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2009 Problemet löste sig, glömde dock skriva i tråden. Även fast nätverket var öppet så behövde man ändå mata in en MAC-kod på huvuddatorn, tänkte inte på det xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.