Hoppa till innehåll

Mitt Kostschema.

JingleHell

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

Va i helvete skriver ni människor?

Du behöver visst kolhydrater! Långsamma kolhydrater behövs för att de ska brytas ned sakta och hålla sockernivån i blodet på en jämn nivå under en längre tid. Långsamma kolhydrater finns i vitt bröd, pasta, potatis, ris och bönor. Ser inget sånt på listan. Ät det till middag!

Snabba kolhydrater som socker och fruktsocker är bra som mellanmål och det har du med på listan.

Jag ser inget protein intag under hela dagen (förutom Gainomaxen, men den kommer jag till sen). Kl 15-16 borde du äta pasta/potatis/ris+kött/bönor för att få tillräckligt med kolhydrater för att röra på dig och proteiner för att bygga upp muskler. Efter träningen bör du äta något liknande för att musklerna inte ska svälta och kolhydrater för att bygga upp energidepån i musklerna.

Sen hur gammal är du? En Gainomax är inte ens bra för en fullvuxen man på 70 kg. Levern och njurarna tar fett med stryk om du dricker en om dagen för de innehåller mer än rekommenderat dagligt intag av flertalet vitaminer och alldeles för mycket proteiner på en gång. Drick lite saft efter träningen och käka en ordentlig måltid när du kommer hem.

Människor är inte gjorda för att inta så stora mängder kolhydrater som vi gör idag. Det var bara för 10.000 år sedan som vi slutade vara samlare-jägare, vi har inte anpassats oss än. Och vi behöver inte kolhydrater heller. I 4-5 miljoner år så har vi levt utan :)

Läs mer om det här: http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va i helvete skriver ni människor?

Du behöver visst kolhydrater! Långsamma kolhydrater behövs för att de ska brytas ned sakta och hålla sockernivån i blodet på en jämn nivå under en längre tid. Långsamma kolhydrater finns i vitt bröd, pasta, potatis, ris och bönor. Ser inget sånt på listan. Ät det till middag!

Snabba kolhydrater som socker och fruktsocker är bra som mellanmål och det har du med på listan.

Jag ser inget protein intag under hela dagen (förutom Gainomaxen, men den kommer jag till sen). Kl 15-16 borde du äta pasta/potatis/ris+kött/bönor för att få tillräckligt med kolhydrater för att röra på dig och proteiner för att bygga upp muskler. Efter träningen bör du äta något liknande för att musklerna inte ska svälta och kolhydrater för att bygga upp energidepån i musklerna.

Sen hur gammal är du? En Gainomax är inte ens bra för en fullvuxen man på 70 kg. Levern och njurarna tar fett med stryk om du dricker en om dagen för de innehåller mer än rekommenderat dagligt intag av flertalet vitaminer och alldeles för mycket proteiner på en gång. Drick lite saft efter träningen och käka en ordentlig måltid när du kommer hem.

Människor är inte gjorda för att inta så stora mängder kolhydrater som vi gör idag. Det var bara för 10.000 år sedan som vi slutade vara samlare-jägare, vi har inte anpassats oss än. Och vi behöver inte kolhydrater heller. I 4-5 miljoner år så har vi levt utan :)

Läs mer om det här: http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Människokroppen (DNA) har knappast ändrat på sig under dessa 10 000 år så att vi ska klara oss på endast fett, vi var asätare på den tiden.

Se på asiaterna, vad äter de? Jo, de äter ris, bönor, spannmål, grönsaker, fisk och kyckling. Och rör på sig så som människokroppen behöver. De har inte övervikt som en vanlig dödsorsak.

LCHF är bra om du har diabetes typ II, då man inte har tillräckligt med insulin för att klara av en normal blodsocker nivå. En växande tonåring har inget behov av en LCHF-diet. Dessutom är det bara en nedrans fad.

Sen säger jag inte "ÄT 5 KG POTATIS OM DAGEN1111" utan att en hälsosam del av intaget bör innehålla kolhydrater.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...