Hoppa till innehåll

Drivrutiner Till Ljud Kort Vad Kan Man Hitta Det?

Rekommendera inlägg

Gäst Eminem4Life
Skrivet (redigerat)

Hej som många vet så har jag problem med att spela in ljud med camstudio och som ni ser på den här filmen så får jag detta felmedelande när jag clickar på record audio from speakers från camstudio Note Not all soundcards support the recording of sound from your speakers Camstudio will attempt to find the appropriate line on your system it is strongly recommended tat you detach your microphone from your soundcard, or at least make sure that there is no backround noise around your microphone When you are ready click ok you will hear several tones while camstudio is searching your system please whait och jag väntar och sen kommer det upp ett annat medelande där det står WaveoutGetSelectControl() Failed Camstudio is unable to detected the line on your system for recording sound from your speakersyou may want to try manual configuration in Audio Optionsdå var det en som heter TheCat som sa såhär i min förra trådSom det står i felmeddelandet måste du fixa det manuellt. Ladda för ner de senaste drivrutinerna till ljudkortet Gå in på Kontrollpanelen och välj Ljud och ljudenheter. Välj Egenskaper från Arkiv menyn och du kommer kunna välja mellan uppspelning och inspelning. Checka i inspelning och kryssa i nånting som heter wave mix, stereo mix eller nått liknande och tryck ok Vid rutan där man kan ställa in ljud på olika saker ska du kryssa i välj vid det reglage där det står wave mix eller stereo mix Nu kan du prova att det funkar genom att starta ljudinspelaren och spela upp musik och ljud i datorn samtidigt som du spelar in dom. Sen är det bara trycka på play och se om ljuden spelas upp Om allt funkar som det ska tror jag att CamStudio ska känna av vad den ska spela in ifrån. Jag kan kolla lite på det sen. <BR><BR>Men var kan jag hitta dom senaste Drivrutinerna till mitt Ljud kort så att jag kan spela in i camstudio??? snälla hjälp mig vill så gjärna spela in med ljud

Här är Filmen om ni vill se vad problemet är :(

Redigerat av Eminem4Life
Gäst Eminem4Life
Skrivet

har gjort :) men Vart kan man nu ladda ner dom senaste drivrutinerna till ljudkortet som the cat sa??

:(

Skrivet

Först tar du reda på om du har integrerat ljudkort i ditt moderkort eller om du har ett externt.

Om du har ett integrerat så tar du reda på vad för moderkort du har i datorn och vem som tillverkat den och går in på deras hemsida och laddar ner drivrutiner därifrån.

Har du ett externt tar du reda på vad för ljudkort du har och vem som tillverkat detta och går in på deras hemsida.

Aida32 funkar perfekt till att ta reda på vad för komponenter man har i datorn om man inte vet. Det är dock lite utdaterat, men funkar felfritt.

http://www.softpedia.com/progDownload/AIDA...nload-6969.html

Har du en märkesdator, såsom t.ex HP, Dell, och inte byggt ihop datorn själv kan du alltid gå in på deras hemsida och söka på drivrutiner till just din dator.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...