Kevve Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 "Greetings! The ability to add a payment has been turned off on this account. This could be due to a payment issue that is being investigated or to a permanent closure of this account (check your account status). If you believe that this could be related to a payment issue, could you please contact our Billing Support team via [url="http://www.wow-europe.com/en/support/"]www.wow-europe.com/en/support/[/url]with the following information:[list=1][*]How many account are you paying for with this card?[*]Have you tried to enter your payment method with just one card?[*]Is your bank based in a country other than the one in which you are residing?"[/list] Detta meddelandet får jag när jag försöker lägga in ett gamecard som jag precis köpt. Jag har aldrig betalat en enda månad med något kort, så vad är problemet? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
addeB Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Låter som en bug eller något :huh: Ring till blizzard support så ska det nog ordna sig ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 26 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Låter som en bug eller något :huh: Ring till blizzard support så ska det nog ordna sig ;) Det är bra att du försöker och så, men tror du verkligen att det är en bug? Vad jag tror har hänt är att någon har 'hackat' mitt account medans det har varit frozen och antagligen försökt betala speltid med ett stulet kreditkort eller ett kreditkort utan pengar på. Men det funkar fortfarande inte för då skulle blizzard låta mig lägga in ett nytt kreditkort för att kompensera det dom förlorade på att ge hackern speltid, men så verkar inte vara fallet eftersom den delen av sidan också är låst. Jag har skickat ett mail och kommer förmodligen även ringa imorgon, men vad jag vill veta är om det finns någon lättare väg ut ur detta? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
addeB Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Hmmm, har aldrig hört om nån hacker som själ kreditkort för att betala speltid på ett hackat wow account xD Jag tror mer på en bug men det kan ju varit en hacker som botade med dit konto så att det blivit bannat? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 26 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Hmmm, har aldrig hört om nån hacker som själ kreditkort för att betala speltid på ett hackat wow account xD Jag tror mer på en bug men det kan ju varit en hacker som botade med dit konto så att det blivit bannat? Hade det varit bannad så hade det inte stått "Frozen" då hade det stått Locked. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 27 September 2009 Rapport Dela Skrivet 27 September 2009 Jag har samma problem med mitt andra account, jag snackade med en GM och han sa till mig att bara vänta :S Jag har väntat i typ 1 månad nu, och samma skit. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 27 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 September 2009 Jag har samma problem med mitt andra account, jag snackade med en GM och han sa till mig att bara vänta :S Jag har väntat i typ 1 månad nu, och samma skit. Vänta? Det kan han inte ha sagt eftersom att det antagligen är ett fel i systemet eller blivit hackad så dom ska inte vänta. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 27 September 2009 Rapport Dela Skrivet 27 September 2009 Jag har samma problem med mitt andra account, jag snackade med en GM och han sa till mig att bara vänta :S Jag har väntat i typ 1 månad nu, och samma skit. Vänta? Det kan han inte ha sagt eftersom att det antagligen är ett fel i systemet eller blivit hackad så dom ska inte vänta. Mjoo, men dom kanske skulle fixa det och sa åt han att vänta, dock verkar dom ju inte ha fixat det åt han :P Eller så är det fel på systemet och du måste vänta tills dom fixat det. Men du borde ringa och emaila tills dom fixat det, ganska pissigt om hela accet är fryst. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 27 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 September 2009 Jag har samma problem med mitt andra account, jag snackade med en GM och han sa till mig att bara vänta :S Jag har väntat i typ 1 månad nu, och samma skit. Vänta? Det kan han inte ha sagt eftersom att det antagligen är ett fel i systemet eller blivit hackad så dom ska inte vänta. Mjoo, men dom kanske skulle fixa det och sa åt han att vänta, dock verkar dom ju inte ha fixat det åt han :P Eller så är det fel på systemet och du måste vänta tills dom fixat det. Men du borde ringa och emaila tills dom fixat det, ganska pissigt om hela accet är fryst. Ja, det suger. Vad som är konstigt är att jag inte får upp hela det här "This account has been temporarily suspended from accessing World of Warcraft." utan att jag kan göra vad jag vill på accountet UTAN just att sätta upp en ny subscription eller lägga in ett gamecard. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 27 September 2009 Rapport Dela Skrivet 27 September 2009 Mjoo, men dom kanske skulle fixa det och sa åt han att vänta, dock verkar dom ju inte ha fixat det åt han :P Eller så är det fel på systemet och du måste vänta tills dom fixat det. Men du borde ringa och emaila tills dom fixat det, ganska pissigt om hela accet är fryst. Ja, det suger. Vad som är konstigt är att jag inte får upp hela det här "This account has been temporarily suspended from accessing World of Warcraft." utan att jag kan göra vad jag vill på accountet UTAN just att sätta upp en ny subscription eller lägga in ett gamecard. Yapp, men har du fått svar från blizzard? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 27 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 September 2009 Mjoo, men dom kanske skulle fixa det och sa åt han att vänta, dock verkar dom ju inte ha fixat det åt han :P Eller så är det fel på systemet och du måste vänta tills dom fixat det. Men du borde ringa och emaila tills dom fixat det, ganska pissigt om hela accet är fryst. Ja, det suger. Vad som är konstigt är att jag inte får upp hela det här "This account has been temporarily suspended from accessing World of Warcraft." utan att jag kan göra vad jag vill på accountet UTAN just att sätta upp en ny subscription eller lägga in ett gamecard. Yapp, men har du fått svar från blizzard? Nej inte än. När jag tänker tillbaka har jag faktist aldrig fått svar ifrån blizzard när jag har skickat något. Men jag väntar ett par dagar till sen får jag ringa och fråga dom istället. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 28 September 2009 Rapport Dela Skrivet 28 September 2009 Kan du skicka PM sen om hur man fixar det? thx Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg