LeetrN Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Skrivet 1 Oktober 2009 (redigerat) Tjenare, har precis börjat programmerat i c++ och jag får inte detta att fungera! #include <iostream> using namespace std; int main () { int bankkonto = 1000; int sedel1; cout << "du har " << bankkonto << " kvar p\x86 ditt kort" << endl << endl; cout << "mata in pengar"; cout << endl << endl; cin >> sedel1; switch (sedel1) { case 20: cout << "Du har nu satt in 20 kronor!"; bankkonto += 20; case 50: cout << "Du har nu satt in 50 kronor!"; bankkonto += 50; case 100: cout << "Du har nu satt in 100 kronor" << endl << endl; bankkonto += 100; } cout << "Du har nu " << bankkonto << " Kvar p\x86 ditt konto" << endl << endl; return 0; } när jag skriver 20 så skrivs det att det blir typ "Du har nu satt in 100 kronor" och "Du har nu satt in 50 kronor" // LeeetrN Redigerat 1 Oktober 2009 av LeetrN Citera
Vitdom Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Skrivet 1 Oktober 2009 (redigerat) Du har inte satt break instruktionen efter varje fall. Förstod du inte vad jag skrev så tycker jag att du ska lära dig switch-uttrycket igen, och lite terminologi. Redigerat 1 Oktober 2009 av Vitdom Citera
LeetrN Skrivet 1 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 1 Oktober 2009 (redigerat) Du har inte satt break instruktionen efter varje fall. Förstod du inte vad jag skrev så tycker jag att du ska lära dig switch-uttrycket igen, och lite terminologi. okej tackar :D #include <iostream> using namespace std; int main () { int bankkonto = 1000; int sedel1; cout << "du har " << bankkonto << " kvar p\x86 ditt kort" << endl << endl; cout << "mata in pengar"; cout << endl << endl; cin >> sedel1; switch (sedel1) { case 20: cout << "Du har nu satt in 20 kronor!"; bankkonto += 20; break; case 50: cout << "Du har nu satt in 50 kronor!"; bankkonto += 50; break; case 100: cout << "Du har nu satt in 100 kronor" << endl << endl; bankkonto += 100; break; } cout << "Du har nu " << bankkonto << " Kvar p\x86 ditt konto" << endl << endl; return 0; } Det är så det vart postade den utan anlednig xD Redigerat 1 Oktober 2009 av LeetrN Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.