Lillasyst3r Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Vad hände? :( det var ju så roligt Info Någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 (redigerat) Jag har för mig det var Mega93 eller något liknande som gjorde spelet. Har inte sett han inne på msn på ett år nu tror jag. Det fanns ju en 3d version ett tag också. http://www.fuska.se/forum/index.php?showuser=76559 Tolin ska det vara, och han verkar ju inte direkt vara inaktiv, så du får nog ett mer korrekt svar snart. ^^ Redigerat 2 Oktober 2009 av Kevve Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Han lade ner spelet efter ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Vad hände? :( det var ju så roligt Spelet var bara en kul grej - när vi inte längre kunde hitta någon som gratis kunde hosta servern försvann det helt enkelt. Tanken var ju aldrig att spelet skulle bli något stort, utan bara vara ett litet Fuska-projekt. Har fortfarande kvar den senaste versionen någonstans i externa hårddisken om du själv skulle vela ha den. Vet inte vad mer det finns att säga :P Roligt att bli påmind om det dock ;) http://i37.tinypic.com/5drnls.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Haha det där spelet är gjort i eclips (stavning) eller nåt liknande :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Tolin, Kan du ladda upp spelet någonstans? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Haha det där spelet är gjort i eclips (stavning) eller nåt liknande :PEller nåt liknande är nyckelordet :) Mirage Source började vi ursprungligen med, men sen har det stoppats in godbitar från alla håll och kanter (Source-koden är en mess kan man ju lätt säga). Crazyshit: Själva spelet eller hela källkoden? Koden laddar jag inte upp utan skänder gärna bort till de som faktiskt har kunskapen och viljan att göra något mer av det (För spelet är långt från buggfritt) - Och själva spelet, ja, en compiled version av både servern och klienten är ju inga problem, men precis som källan så är det flera buggar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Haha det där spelet är gjort i eclips (stavning) eller nåt liknande :PEller nåt liknande är nyckelordet :) Mirage Source började vi ursprungligen med, men sen har det stoppats in godbitar från alla håll och kanter (Source-koden är en mess kan man ju lätt säga). Crazyshit: Själva spelet eller hela källkoden? Koden laddar jag inte upp utan skänder gärna bort till de som faktiskt har kunskapen och viljan att göra något mer av det (För spelet är långt från buggfritt) - Och själva spelet, ja, en compiled version av både servern och klienten är ju inga problem, men precis som källan så är det flera buggar. Får man fråga vilket språk det är gjort i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Haha det där spelet är gjort i eclips (stavning) eller nåt liknande :P Eller nåt liknande är nyckelordet :) Mirage Source började vi ursprungligen med, men sen har det stoppats in godbitar från alla håll och kanter (Source-koden är en mess kan man ju lätt säga). Crazyshit: Själva spelet eller hela källkoden? Koden laddar jag inte upp utan skänder gärna bort till de som faktiskt har kunskapen och viljan att göra något mer av det (För spelet är långt från buggfritt) - Och själva spelet, ja, en compiled version av både servern och klienten är ju inga problem, men precis som källan så är det flera buggar. Får man fråga vilket språk det är gjort i? Visual Basic om jag inte minns fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Får man fråga vilket språk det är gjort i?Visual Basic. Byggt först och främst på Mirage Source men du hittar delar av nästan alla engines därefter - Jag var alltid väldigt 'set' på att Centrycraft skulle ha det 'bästa från alla världar'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Får man fråga vilket språk det är gjort i?Visual Basic. Byggt först och främst på Mirage Source men du hittar delar av nästan alla engines därefter - Jag var alltid väldigt 'set' på att Centrycraft skulle ha det 'bästa från alla världar'. Aha, okej. Jag är inte direkt inne på Visual Basic, men å andra sidan är det ju inget svårt språk så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.