Link1 Skrivet 4 Oktober 2009 Rapport Skrivet 4 Oktober 2009 Tja har en VGA till scart kabel men får ingen bild. jag kopplar in VGAn i datan och scarten i tvn men datan hittar inte tvn :S hjälp!!! Citera
Animal Skrivet 5 Oktober 2009 Rapport Skrivet 5 Oktober 2009 Är inte 100% säker på vad du menar. Men vänd på din dator-skärm och dra ut VGA-sladden där, och sätt in det i teven istället, (Du har ett VGA uttag i teven, va?) Sätt på teven, och gå in på menyn för teve inställningar, byt på TV/AV (Brukar finnas en knapp på sidan av din teve, om du inte använder dig av fjärrkontrollen) Ändra den från DTV till PC-VGA. Då bör det funka. Citera
Link1 Skrivet 5 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 5 Oktober 2009 nej har inte vga i tvn och tv kontrollen är paj finns bara 4 knappar och det är för att höja och sänka ljudet och ändra kanal. men sladen jag använder är vga i ena änden som sitter i datan och andra är scart som sitter i tvn Citera
Animal Skrivet 5 Oktober 2009 Rapport Skrivet 5 Oktober 2009 Hm, kan du länka sladden som du köpte? Kan vara knepigt om du har en äldre teve. Men testa om det är någon speciell kanal, typ 0 eller liknande. Citera
Sidney Skrivet 5 Oktober 2009 Rapport Skrivet 5 Oktober 2009 Har för mig att sådana kablar inte fungerar mellan tv och dator. De är till för att koppla in t'ex en dvd-spelare i en projektor. Citera
Link1 Skrivet 7 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 7 Oktober 2009 jusst nu använder jag Svideo får bild får färg men ingen skärpa, bilden är skit bra perfeckt när den är svartvit men såfort jag fixar färg så blir det ingen bra skärpa, mitt grafik kort är GeForce 8500 GT och tv och datan ligger på samma Hz fattar inget jusst nu någon som kan hjälpa ? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.