Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har förstått att man behöver någon sorts planteringsjord för att kunna så fröer i sims 3. Men var hittar jag den här jorden? Jag har försökt leta runt men utan framgång. Vore så tacksam för hjälp!

Skrivet

Ja det gör jag men det enda alternativet som kommer upp då är "Plocka upp". Och jag vill ju inte plocka upp, jag vill ju plantera! Varför går det inte?

Skrivet

Ja det gör jag men det enda alternativet som kommer upp då är "Plocka upp". Och jag vill ju inte plocka upp, jag vill ju plantera! Varför går det inte?

Kolla på trädgårdskanalen på tv tills du får skill 1 i trädgårdsarbete?
  • 2 veckor senare...
Skrivet (redigerat)

Korkade noob, lägg ut fröet på marken, sen klicka på de -,-

Korkade N00b!

Det är bara att skaffa sig sallad (om man inte har något i trädgårdsarbete), t.ex. dra till affären och köpa den. Sedan är det bara att klicka sig till "katalogen" och klicka på salladen och välja plantera och välja vart man ska plantera den. Sedan är det bara att börja. När man har gått upp viss mycket i trädgårdsarbete kan man plantera andra grödor. Har aldrig läst någon bok eller kollat på tv.

Man behöver alltså Inte lägga den på backen utan ha den i katalogen. När du trycker på den ska du få upp alternativen "plantera", "plantera alla" (om du har flera frön). Är alternativen gråa har du för låg skill i trädgårdsarbete. Då råder jag dig att, som jag skrev tidigare, plantera t.ex. sallad som inte kräver något i tr.arb. och skörda och så med det du får till du får högre skill. En sak till. Man behöver inget frö för att så. Du kan ta en grönsak. Eller en ost om du har tillräckligt hög skill :P

Redigerat av Stalkarn
Skrivet

Vet du ens om du är tillräckligt bra på trädgårds arbete? De borde funka annars ^^

(Asså... Jag har inte spelt sims3/sims2 på typ ett år men... :/)

• Skapa ny...