Hoppa till innehåll

Pissprov För Körkortstillstånd?


Gäst Mindtwistah
 Dela

Rekommendera inlägg

Endast polisen kan tvinga någon att lämna urinprov.

 

Kan de verkligen tvinga en att göra det? Kan man inte säga att det är kränkande och istället lämna blodprov?

 

Njae, man kan alltid begära att få ge blodprov istället, om man har urinvägsproblem eller något sådant. De måste dock inte följa din begäran. Blodprov kan de alltid tvinga dig till. De håller fast dig med våld om det behövs.

 

Lättast är att bara pissa om polisen säger till.

 

Men om man har rökt nyligen, och röker relativt ofta som OP gör, kan det ta upp till 6 månader innan det försvinner ur pisset, men bara 24h innan det försvinner ur blodet.

Så då kan han vägra piss och få ta blodprov istället, och klara testet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Negerpojk

Endast polisen kan tvinga någon att lämna urinprov.

 

Kan de verkligen tvinga en att göra det? Kan man inte säga att det är kränkande och istället lämna blodprov?

 

Njae, man kan alltid begära att få ge blodprov istället, om man har urinvägsproblem eller något sådant. De måste dock inte följa din begäran. Blodprov kan de alltid tvinga dig till. De håller fast dig med våld om det behövs.

 

Lättast är att bara pissa om polisen säger till.

 

Men om man har rökt nyligen, och röker relativt ofta som OP gör, kan det ta upp till 6 månader innan det försvinner ur pisset, men bara 24h innan det försvinner ur blodet.

Så då kan han vägra piss och få ta blodprov istället, och klara testet?

 

bullshit.

Om du är daglig rökare så går det lätt att få ur det ur pisset på 2 veckor. Vart fan fick du 6månader ifrån? Visa källa tack

 

Ja, du kan vägra pissprov och ta blodprov istället, men de e lite svårare att fuska på ett blodprov.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har övningskört i ett halvår utan att ha gjort nåt pissprov, dessutom går det väl inte att se om man rökt genom pisstest ifall det var länge sen man gjorde det?

Går ut ur kroppen efter en månad, fast jag röker oftare än så D:

Aja, tack för svar allihopa. Då behöver jag inte oroa mig :)

 

 

En månad, du måste du rökt sjukt mycket :P Vanligtvis går det ut efter en vecka såvida du inte röker varje dag i månader typ. Men om du undviker det 2 veckor innan du ska göra ett prov borde det helt klart vara lugnt.

 

I vilket fall, det är inget pissprov för körkort eller tillstånd, möjligtvis alkolås i bilen för att starta men har du inte druckit innan är det lugnt, cannabis gör inte utslag på de mätarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...