Gäst Negerpojk Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Som sagt, ingen pisseprov, så du kan röka lugnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Endast polisen kan tvinga någon att lämna urinprov. Kan de verkligen tvinga en att göra det? Kan man inte säga att det är kränkande och istället lämna blodprov? Njae, man kan alltid begära att få ge blodprov istället, om man har urinvägsproblem eller något sådant. De måste dock inte följa din begäran. Blodprov kan de alltid tvinga dig till. De håller fast dig med våld om det behövs. Lättast är att bara pissa om polisen säger till. Men om man har rökt nyligen, och röker relativt ofta som OP gör, kan det ta upp till 6 månader innan det försvinner ur pisset, men bara 24h innan det försvinner ur blodet. Så då kan han vägra piss och få ta blodprov istället, och klara testet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Negerpojk Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 Endast polisen kan tvinga någon att lämna urinprov. Kan de verkligen tvinga en att göra det? Kan man inte säga att det är kränkande och istället lämna blodprov? Njae, man kan alltid begära att få ge blodprov istället, om man har urinvägsproblem eller något sådant. De måste dock inte följa din begäran. Blodprov kan de alltid tvinga dig till. De håller fast dig med våld om det behövs. Lättast är att bara pissa om polisen säger till. Men om man har rökt nyligen, och röker relativt ofta som OP gör, kan det ta upp till 6 månader innan det försvinner ur pisset, men bara 24h innan det försvinner ur blodet. Så då kan han vägra piss och få ta blodprov istället, och klara testet? bullshit. Om du är daglig rökare så går det lätt att få ur det ur pisset på 2 veckor. Vart fan fick du 6månader ifrån? Visa källa tack Ja, du kan vägra pissprov och ta blodprov istället, men de e lite svårare att fuska på ett blodprov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 Jag har övningskört i ett halvår utan att ha gjort nåt pissprov, dessutom går det väl inte att se om man rökt genom pisstest ifall det var länge sen man gjorde det?Går ut ur kroppen efter en månad, fast jag röker oftare än så D:Aja, tack för svar allihopa. Då behöver jag inte oroa mig :) En månad, du måste du rökt sjukt mycket :P Vanligtvis går det ut efter en vecka såvida du inte röker varje dag i månader typ. Men om du undviker det 2 veckor innan du ska göra ett prov borde det helt klart vara lugnt. I vilket fall, det är inget pissprov för körkort eller tillstånd, möjligtvis alkolås i bilen för att starta men har du inte druckit innan är det lugnt, cannabis gör inte utslag på de mätarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.