Gäst EmoNerdChild Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Skrivet 17 Oktober 2009 Ja, vad är Skolkuratorn till för? Har funderat på att gå dit, men jag vet inte riktigt vad man kan prata med skolkuratorn om. Så, ja. Vad kan man prata om med han/hon? Citera
Escain Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Skrivet 17 Oktober 2009 Man brukar gå till en kurator om man har problem i livet, stora som små problem. Har du svårt i ett ämne, med kärleken, stress eller bara tycker det är jobbigt med något så går man och snackar med den personen. En kurator har tystnadsplikt. Om du inte har något problem är det inte så smart att gå, tänk om någon verkligen behöver gå samtidigt som dig? :huh: Tbh, I facepalmed at first. ._.' Citera
Gäst EmoNerdChild Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Skrivet 17 Oktober 2009 Skulle aldrig gå dit utan ett problem. Så mycket har jag fattat vad det handlar om i alla fall. Jag har bara hört om skolkuratorn när hon kom in mitt på en lektion och berättade var hon fanns och att man kunde gå och prata med henne om man hade något man undrade om eller om man tyckte att något i sitt liv var jobbigt. Så man går alltså dit för att bara prata med personen? Man får ingen större hjälp? Citera
Escain Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Skrivet 17 Oktober 2009 Man börjar med att prata, sen man man ta det vidare om man vill. De kan hjälpa en att försöka hantera stress och mindre saker, eller hjälpa dig få kontakt med någon annan som kan hjälpa dig bättre. De finns för att hjälpa dig må bättre. Citera
Gäst EmoNerdChild Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Skrivet 17 Oktober 2009 Man börjar med att prata, sen man man ta det vidare om man vill. De kan hjälpa en att försöka hantera stress och mindre saker, eller hjälpa dig få kontakt med någon annan som kan hjälpa dig bättre. De finns för att hjälpa dig må bättre. Ok, Tack för snabba svar. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.