Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Har tankar om ett DSi+spel som import.

Från USA medföljer icke-europeisk laddare.

Kan man då bara köpa en vanlig DS-laddare i diverse spelbutiker här i Sverige och man ska kunna ladda den som vanligt?

Regionsfritt på spel är det, det vet jag.

DSiWare är inte regionsfritt. Om man ska koppla upp sig mot DSiWare i USA via Wi-fi i Sverige, är det likadan hastighet som på det vanliga internet man kör med hemma?

Gratismaterial till spel finns, är det "regionsfritt" på det med, jag kan dra ner det hursomhelst när jag är uppkopplad via Wi-fi?

Föredrar att bara kunniga svarar..

Skrivet

Från USA medföljer icke-europeisk laddare.

Kan man då bara köpa en vanlig DS-laddare i diverse spelbutiker här i Sverige och man ska kunna ladda den som vanligt?

Ja, men bara om laddaren stödjer DSi.

Gratismaterial till spel finns, är det "regionsfritt" på det med, jag kan dra ner det hursomhelst när jag är uppkopplad via Wi-fi?
Ja. Allt som du gör medan du kör ett DS-spel är regionfritt, och fungerar precis som det skulle ha gjort som på en DS/DS Lite. Regionen som systemet räknas till vid spelande av DS-spel är alltså alltid samma som spelkortet.
Skrivet

Ok tack för svar.

Om jag har en amerikansk DSi och kopplar upp mig mot DSiWare från Sverige, då kommer jag automatiskt till nordamerikanska DSiWare? Det låter mest logiskt, eller hur?

Skrivet

Om jag har en amerikansk DSi och kopplar upp mig mot DSiWare från Sverige, då kommer jag automatiskt till nordamerikanska DSiWare? Det låter mest logiskt, eller hur?

Ja.
Skrivet

Ok tack för svar igen.

Det finns väl två typer man köper från DSiWare. Ett man använder "points" till (som man fyller på med riktiga pengar) och "blocks".

Var ligger dessa "blocks" nånstans? Är det dsi't inbyggda flashminne? Kan man utöka dessa "blocks" och i så fall hur?

Skrivet

Bara snabb fråga, ska du skaffa i från lockerz?

Blocksen borde ju ligga på ett konto.

Skrivet

Okej :P Jag visste inte så bra vad block var, jag trodde det var utrymmet som man sparade saker på d.v.s på sitt ds konto.

Skrivet

Ok,

men såg nånstans nyligen att det är ungefär 1000 blocks ledigt bara på det inbyggda minnet DSi har (om jag inte såg fel, dvs.)

tror att det räcker om man ska dra ner lite från DSiWare.

Tråd kan låsas.

Ty.

• Skapa ny...