majskolv Skrivet 23 Oktober 2009 Rapport Skrivet 23 Oktober 2009 NU ÄR DET SÅ ATT MIN KOMPIS HAR AV AKTIVERAT SITT LJUDKORT I BIOSEN ELLER SÅ ÄR DET SÖNDER (ANTINGEN ELLER) SÅ JAG UNDRAR HUR MAN KAN AKTIVERA DET IGEN (NEJ HAN KOMMER INTE IHÅG VAD HAN GICK IN PÅ ELLER VARFÖR) Citera
maaakus Skrivet 23 Oktober 2009 Rapport Skrivet 23 Oktober 2009 NU ÄR DET SÅ ATT MIN KOMPIS HAR AV AKTIVERAT SITT LJUDKORT I BIOSEN ELLER SÅ ÄR DET SÖNDER (ANTINGEN ELLER) SÅ JAG UNDRAR HUR MAN KAN AKTIVERA DET IGEN (NEJ HAN KOMMER INTE IHÅG VAD HAN GICK IN PÅ ELLER VARFÖR)För det första. Varför skriver du med CAPS LOCK intryckt?För det andra ska det inte vara några större problem att navigera i BIOS så länge man kan hyfsad engelska. Om din kompis inte kan det får han väl be sina päron att översätta. :P Citera
majskolv Skrivet 24 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 24 Oktober 2009 NU ÄR DET SÅ ATT MIN KOMPIS HAR AV AKTIVERAT SITT LJUDKORT I BIOSEN ELLER SÅ ÄR DET SÖNDER (ANTINGEN ELLER) SÅ JAG UNDRAR HUR MAN KAN AKTIVERA DET IGEN (NEJ HAN KOMMER INTE IHÅG VAD HAN GICK IN PÅ ELLER VARFÖR)För det första. Varför skriver du med CAPS LOCK intryckt?För det andra ska det inte vara några större problem att navigera i BIOS så länge man kan hyfsad engelska. Om din kompis inte kan det får han väl be sina päron att översätta. :P 1. jag tryckte fel när jag skulle sprinta i css och råkade trycka in caps istället sen kunde jag inte stänga av caps2. det sår lixom ingen förklaring på va prylarna är Citera
maaakus Skrivet 24 Oktober 2009 Rapport Skrivet 24 Oktober 2009 NU ÄR DET SÅ ATT MIN KOMPIS HAR AV AKTIVERAT SITT LJUDKORT I BIOSEN ELLER SÅ ÄR DET SÖNDER (ANTINGEN ELLER) SÅ JAG UNDRAR HUR MAN KAN AKTIVERA DET IGEN (NEJ HAN KOMMER INTE IHÅG VAD HAN GICK IN PÅ ELLER VARFÖR) För det första. Varför skriver du med CAPS LOCK intryckt? För det andra ska det inte vara några större problem att navigera i BIOS så länge man kan hyfsad engelska. Om din kompis inte kan det får han väl be sina päron att översätta. :P 1. jag tryckte fel när jag skulle sprinta i css och råkade trycka in caps istället sen kunde jag inte stänga av caps2. det sår lixom ingen förklaring på va prylarna är Om du har en digital- eller mobilkamera så kan du fota BIOS och lägga ut här. Citera
Boffaroffe Skrivet 24 Oktober 2009 Rapport Skrivet 24 Oktober 2009 Det kan vara så att din kompis inte bara har drivrutiner till ljudkortet. Gå in på moderkortstillverkarens hemsida och ladda ner de senaste drivrutinerna. Citera
Vitdom Skrivet 24 Oktober 2009 Rapport Skrivet 24 Oktober 2009 (redigerat) Ett tips är att om du går in i något på datorn som du inte förstår/kan så ska du inte röra något om du inte är absolut säker på vad du gör. På de flesta BIOS gränssnitt finns ett alternativ att återställa inställningarna till de rekommenderade inställningarna. Pröva det.. Om det inte fungerar då så är det troligen så som Boffaroffe sa, att du inte har drivrutinerna till din ljudkrets. Redigerat 24 Oktober 2009 av Vitdom Citera
majskolv Skrivet 24 Oktober 2009 Författare Rapport Skrivet 24 Oktober 2009 Ett tips är att om du går in i något på datorn som du inte förstår/kan så ska du inte röra något om du inte är absolut säker på vad du gör. På de flesta BIOS gränssnitt finns ett alternativ att återställa inställningarna till de rekommenderade inställningarna. Pröva det.. Om det inte fungerar då så är det troligen så som Boffaroffe sa, att du inte har drivrutinerna till din ljudkrets. de funkade tack Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.