diezel Skrivet 24 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2009 Hej, jo nu är det så att jag har kommit på hur man får in en massa folk i en familj, men det blir alldeles för många så man kan inte "välja" dom som är överst i listan. Och då tänkte jag fråga om det är någon som vet hur man kan göra så att simmen gör... tja... ingenting. Alltså låser sig. För då vet jag ett sätt att få bort den, fast den sitter kvar där :P (om ni fattar vad jag menar :)) Vääääääääldigt tacksam för svar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doglovers Skrivet 2 November 2009 Rapport Dela Skrivet 2 November 2009 Ta bara koden ' MoveObjects On ' och sen tar du bort några simmar så kan du nog spela med resten. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillaEllisen Skrivet 23 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2010 Hej, jo nu är det så att jag har kommit på hur man får in en massa folk i en familj, men det blir alldeles för många så man kan inte "välja" dom som är överst i listan. Och då tänkte jag fråga om det är någon som vet hur man kan göra så att simmen gör... tja... ingenting. Alltså låser sig. För då vet jag ett sätt att få bort den, fast den sitter kvar där :P (om ni fattar vad jag menar :)) Vääääääääldigt tacksam för svar. Om jag har fattat rätt så vill du att en sim ska "låsa sig"? Jag vet inte riktigt vad du menar, men jag brukar göra så de sätter sig på en stol, och sen går jag in i köpläget och skriver in moveobjects on, och sen raderar jag stolen. Sen går jag in i boendeläget igen, och då har simmen "låst sig". Asså, den vrider på huvet och så när nån går förbi, men vill man att den ska röra på sig så sitter den still (ja, sitter!) och handlingen försvinner automatiskt :> Men gör det bara på den sim som ska bort... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg