Gäst Crazyshit Skrivet 24 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2009 Tjenare, har tänkt att skaffa ett flashkort till mitt ds. Alltså ett kort där du kan lägga över spel från datorn och sedan stoppa in kortet i sitt ds och spela dem. Men jag undrar vad man behöver för att göra det här! Vilka saker behöver jag? Måste man flasha sitt ds först? Vilket kort rekommenderar du? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Funderar på att skaffa ett för att testa spelen så jag vet vilka jag ska köpa. Så jag ställer samma fråga som Crazyshit. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 (redigerat) Man behöver inte göra något med sin ds för att använda ett flashkort. Bara veta vilken typ av kort man ska ha, har man en dsi så ska man ha ett kort som kan användas till den. Ett dsi kort kan användas i en lite eller phat också. För att använda ett flashkort behöver du ett flashkort (duh), ett microsdkort och ett microsdkortläsare. En dator är bra också, så att du kan uppdatera flashkortet ibland. Personligen rekommenderar jag Acekard. http://wiki.gbatemp.net/wiki/index.php?tit...28flash_card%29 Det är ett väldigt bra, stabilt och billigt kort. Till den rekommenderar jag att ni köper ett microsdkort av märket Scandisk (1 eller 2 gb) eller Transcend (4-16 gb). Köp så hög klass som möjligt och helst sdhc. Köp den på DealExtreme, det kanske tar lång tid att få det levererat, men det är väldigt billigt! Redigerat 26 Oktober 2009 av Draghon Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Okej, Jag har ett Nintendo Ds lite. Vet du något bra kort som passar till detta? Och kan du förklara mer om dem andra 2 korten och vad dem gör? Och hur ska jag sedan stoppa in kortet i datorn och tanka på saker på den? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 MicroSD-kortet är kortet som spelen ligger på. För att ändra i filerna på kortet från en dator måste du använda någon slags kortläsare för MicroSD (eller MicroSD-SD-adapter och SD-läsare. Många bärbara datorer har SD-läsare inbyggda). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Okej, Men vad gör själva flashkortet då? Och vet du något bra och billigt flashkort, Micro SD, och En micro sd läsare? Det ska passa till nintendo ds också! Hur mycket tror ni alla dem 3 sakerna kommer kosta? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Själva flashkortet tillåter din DS att läsa spelen från MicroSD-kortet, och har även andra funktioner som inte används när du ska spela spel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Okej vet du några bra kort då? Dem ska inte kosta så mycket heller! :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Nej, jag känner inte till några. Håller egentligen inte på med flashkort alls... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Okej :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Billigast flashkort -> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18728 Billigast/Bäst microSDkort -> http://www.webhallen.com/prod.php?id=91861 Om du har en ny dator borde den klara att läsa SDkort, annars får du be en förälder att fixa, du får heller inte köpa sakerna ovanför utan deras tillåtelse. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 25 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2009 Min dator är inte så värst ny. Vad är systemkraven för att kunan göra det? Jag har: 1.2 ghz processor 512 mb ram Nvidia Geforce 4 Ti4200 Windows Xp professional Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg