Ja, vad tycker ni om skolan? Själv skulle jag nog välja nummer 4. Jag gillar skolan och det är inte så jobbigt nu i sexan. Men jag vet att det kan bli jobbigare i högstadiet.
Vad Tycker Du Om Skolan?
'Sådär jag är glad att jag får utbildning' tog jag.
Men egentligen så är inte lektionerna så roliga men det är fan så kul på håltimmarna (rasterna). Du borde lägga till det.
Jag tog punkt 1.
Men visst jag är glad att jag får utbildning.
Men annars så är det så jävla tråkigt.
Dock så är det kul på håltimmarna som Jiyu sa!
Är glad att jag får utbildning, fast det suger en aning när man får 4 läxor över lovet -,-
Älskar den! Underbar!
Jag tycker mest att det är sjukt att min potential och arbetskraft kan mätas i siffror på ett papper, speciellt när någonting så sjukt ointressant som kemi eller hemkunskap kan avgöra det? Jag gör så gott jag kan i skolan och jag antar att jag ska vara tacksam över den utbildning jag får, jag tycker bara att mycket är så meningslöst. Och att man ska göra avgörande val för karriären nu liksom, den tiden i livet då skola och jobb är det mest oattraktiva som finns. Det är fan vansinnigt.
↗ till inläggetTänker ungefär så också. Om jag skulle fått ett eget alternativ i omröstningen skulle det vara ungefär "Skolsystemet idag är dåligt men det skulle kunna göras bra". Tycker inte det är rätt slags utbildning man får.Jag tycker mest att det är sjukt att min potential och arbetskraft kan mätas i siffror på ett papper, speciellt när någonting så sjukt ointressant som kemi eller hemkunskap kan avgöra det? Jag gör så gott jag kan i skolan och jag antar att jag ska vara tacksam över den utbildning jag får, jag tycker bara att mycket är så meningslöst. Och att man ska göra avgörande val för karriären nu liksom, den tiden i livet då skola och jobb är det mest oattraktiva som finns. Det är fan vansinnigt.
Svarade sådär. Är glad att jag får utbildning, och chansen till att välja vad jag vill bli. Kan dock bli väldigt skoltrött ibland.
Tog 1. Skolan suger. Men det tänker man nu sen när man sitter om 40/50 år och (om man har det) har skit bra jobb som man måste kunna mycket i tänker man nog tvärt om :P
↗ till inlägget5 här.Är glad att jag får utbildning, fast det suger en aning när man får 4 läxor över lovet -,-
(tog nr 3)
Är jag den enda som tänker rösta Älskar den! Underbar!
:(
↗ till inläggetKunde inte hålla med bättre.Jag tycker mest att det är sjukt att min potential och arbetskraft kan mätas i siffror på ett papper, speciellt när någonting så sjukt ointressant som kemi eller hemkunskap kan avgöra det? Jag gör så gott jag kan i skolan och jag antar att jag ska vara tacksam över den utbildning jag får, jag tycker bara att mycket är så meningslöst. Och att man ska göra avgörande val för karriären nu liksom, den tiden i livet då skola och jobb är det mest oattraktiva som finns. Det är fan vansinnigt.
Sen när jag började i gymnasiet så har jag blivit extremt skoltrött, helt sjukt. Börjar påverka mitt privatliv också, sjukt störande.
går där bara för att få en utbildning
Visst är skolan bra, men för det mesta är det extremt tråkigt där jag går.
T.ex. får vi på programmeringen sitta och lyssna på typ 45 minuters långa genomgångar om sådant som jag redan kan, och resten av tiden ca ½ timme så får vi sitta OCH RITA BILAR I 2D(typ som MS Paint fast värre!!!). Rita bilar... OMG!!! :bah:
Sen kanske på lektionen eller till någon av våra mentorer säger några andra i min klass: Vi fattar inte programmeringen, kan vi inte börja om; vi fattade ju inte ens från början? (Vi går nu Programmering B i Java, år 2; vi har alltså haft det i mer än 1 år, och nu säger de att de aldrig har fattat...) Och sen börjar alla klaga..
Sedan så har vi matematiken, shit vad SEGT det går där asså! Så här ser en typisk vecka ut för mina mattelektioner:
1. Första matematiklektionen börjar i veckan.
2. Vi får planeringar över det vi ska göra under veckan.
3. Räknar talen. (Typ 50/50 att jag räknar alla tal denna lektion, annars nästa lektion)
4. Slutar lektionen.
5. Nästa mattelektion börjar.
6. Frågar matteläraren vad jag ska göra. Blir förfrågad om jag vill gå och göra andra läxor.
7. Går ifrån lektionen, sitter/står/går någonstans i skolan och väntar på nästa lektion, eller ibland gör lite läxor.
8. Mattelektionen slutar.
9. För de andra mattelektionerna i veckan, upprepa stegen 5 - 8.
Vi har mattelektioner alla dagar förutom Tisdag.
Och inte görs mattelektionerna bättre av att jag typ kan allt som vi går igenom där heller...
På fysiken är det typ samma sak som Matematiken ovanför.
Varje vecka går jag och väntar på min favoritlektion på tisdagar, nu har jag typ inte fått ha den på kanske 3 veckor! Och inte kommer jag säkert att få ha den nästa vecka heller inte! :cry:
2 veckor sedan: Inställd, Orienteringsdag.
1 vecka sedan: Hade ca 20 min, sedan går brandlarmet igång, läraren(:P): "Fan vad jag hatar det här!". Vi får springa ut, stå där i mer än 15 min. Får veta att någon tekniker på skolan gjort en tabbe med något elskåp så att skolan fick evakueras. Går tillbaks in och lektionen är nu slut.
Denna vecka: Lov...... :angry:
Nästa vecka: Troligen inställd, 10 min efter lektionen slutar(när vi egentligen ska ha lunch) så ska vi på någon föreläsning. Eftersom att vi inte kommer att få någon lunch tippar jag på att läraren kommer att ställa in lektionen så att vi får äta lunch på hans lektionstid.
glad att jag får utbildning,men tog första alternativet.
Tog nummer fyra. Det är kul med skolan, man lär ju sig något nytt varje dag!
Du är nog ensam med det :bah:
det ända som är kul med att åka till skolan är nog att man kan va med kompisar och snacka skit. annars finns det inget.