Är Det Värt Att Uppdatera?
↗ till inlägget↗ till inläggetDet enda jag har märkt är att spel-prestandan har sjunkit. Dock så handlar det om laddningstider som har ökat med högst 5 sekunder. Själva uppstarten av datorn etc tycker jag nästan går snabbare och då har jag ändå en ~4 år gammal dator.
Hur längesen var det sedan du diskdefragmenterade hårddisken?
Höhö... Hur längesen var det vi snackade första gången? ^^
...Det är nog därför det tar så länge att boota och ladda spel då... Testa defragmentera med en tredje parts defragmenterare ( windows inbyggda suger. )
↗ till inlägget↗ till inläggetDet enda jag har märkt är att spel-prestandan har sjunkit. Dock så handlar det om laddningstider som har ökat med högst 5 sekunder. Själva uppstarten av datorn etc tycker jag nästan går snabbare och då har jag ändå en ~4 år gammal dator.
Hur längesen var det sedan du diskdefragmenterade hårddisken?
Höhö... Hur längesen var det vi snackade första gången? ^^
...Det är nog därför det tar så länge att boota och ladda spel då... Testa defragmentera med en tredje parts defragmenterare ( windows inbyggda suger. )
Boota gick snabbare =) Men jag tror att det beror på att min processor är sämsta delen i datorn :) Hårddisken är den bästa (y)
Tycker helt klart det är värt att uppgradera till windows 7. Funkar snabbare och ser snyggare ut än xp imo. Spelprestandan har inte sjunkit av vad jag har märkt hittills tycker snarare att det funkar bättre för mig.
Har inte märkt av några buggar än, kör ultimate versionen btw.
↗ till inläggetVad är csn?Om du har csn får du 55% rabatt, annars webhallen har relativt billigt
den ena är ultimate och den andra är home premium
↗ till inläggetJa, men vad är skillnaden?den ena är ultimate och den andra är home premium
ultimate har fler funktioner
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/compare
↗ till inläggetCSN-kort får man när man börjar studera på gymnasienivå och ger dig tillgång till rabatter i tex. macstore och windows↗ till inläggetVad är csn?Om du har csn får du 55% rabatt, annars webhallen har relativt billigt
Vad är skillnaden på den här och den här?
↗ till inläggetCSN-kort får man när man börjar studera på gymnasienivå och ger dig tillgång till rabatter i tex. macstore och windows↗ till inläggetOm du har csn får du 55% rabatt, annars webhallen har relativt billigt
Vad är csn?
Vad är skillnaden på den här och den här?
Okej, då skulle jag nog kunna använda min brors :P.
Du bör nog snarare i så fall be din bror att köpa det åt dig och betala honom. CSN-kortet är en personlig grej och får inte lånas ut.
Jag tycker att Windows 7 inte är så mycket att hurra över. Det är absolut bättre än Vista men jag förstår fortfarande inte vad som gör att det blir bättre än Windows XP. Vänta med att uppgradera, det är absolut ingen brådska.
↗ till inläggetwindows Xp använder sig också av ditt ram-minne, dock inte lika mycket som vista, vista är det som använder mest ram minne har jag för mig, windows 7 vet jag inte hur mycket av datorns minne som används men jag tror det ligger någonstans mellan xp och vista.windows vista och windows 7 tar lite av ditt ram-minne för att kunna fungera, vilket jag inte tycker om, eftersom att jag tycker om att spela PC-spel. Så jag håller mig till windows xp just nu.
Jag använder windows xp fortfarande, mest eftersom att min skärm klarar inte upplösningen när installationen avslutas...
windows 7 drar lite mindre än vista när det gäller ram.
Ja det är det
Nej. Det är det inte.
Windows 7 är inte kompatibelt med vissa program än. Det är felet på Microsoft, de släpper ofärdiga grejer. Vista släpptes ett halvår innan.
Jag tycker att du ska köra på Windows 7 om du inte är en avancerad datoranvändare. (Programmering och spelprogrammering)