Hoppa till innehåll

Hjälp Med Kodning.


Gäst Fender
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag tänkte göra en ny hemsida, jag har redan en i freewebs men det är inte kul och välja mellan en massa mallar utan jag vill göra en själv. Jag har gjort en mall i Paint.Net (det är inte samma program som Paint.) men då är frågan, hur aktiverar jag knappar. Jag har gjort knappar så som ''Home'' ''conatct'' e.t.c men dom är ju bara på en bild, sen hur publiserar jag den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TekkenWarrior

Hej jag tänkte göra en ny hemsida, jag har redan en i freewebs men det är inte kul och välja mellan en massa mallar utan jag vill göra en själv. Jag har gjort en mall i Paint.Net (det är inte samma program som Paint.) men då är frågan, hur aktiverar jag knappar. Jag har gjort knappar så som ''Home'' ''conatct'' e.t.c men dom är ju bara på en bild, sen hur publiserar jag den?

Du måste kunna koda i PHP.

 

Det får du lära dig själv eller helt enkelt betala en summa till en profesionell kodare (som kostar flera hundra eller upp till tusen kronor).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Crazyshit

Hej jag tänkte göra en ny hemsida, jag har redan en i freewebs men det är inte kul och välja mellan en massa mallar utan jag vill göra en själv. Jag har gjort en mall i Paint.Net (det är inte samma program som Paint.) men då är frågan, hur aktiverar jag knappar. Jag har gjort knappar så som ''Home'' ''conatct'' e.t.c men dom är ju bara på en bild, sen hur publiserar jag den?

Du måste kunna koda i PHP.

 

Det får du lära dig själv eller helt enkelt betala en summa till en profesionell kodare (som kostar flera hundra eller upp till tusen kronor).

 

Bullshit, Och ännu mera Bullshit.

Lär dig HTML!

Tar max 1 vecka för att lära sig HTML, Sedan så kan du lära dig Css för att fixa designen!

Php fixar bara login och andra mer komplicerade funktioner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan lite PHP och ganska mycket Html men jag vet hur man får till en i Photoshop men det är bara att i Paint.Net är allt anorlunda jag undrade om någon viste hur man gör i det programet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TekkenWarrior

Kan lite PHP och ganska mycket Html men jag vet hur man får till en i Photoshop men det är bara att i Paint.Net är allt anorlunda jag undrade om någon viste hur man gör i det programet.

Vilken program använder du? Skulle föreslå NotePad ++!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...