💬
Logga in
Fuska.se

Pokémon Silver

78 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag vill bara få en liten hint på hur man löser "mysteriet" med power plant... Jag hittar ingen "ledtråd" alls...

Nån som bara kan ge ett litet tips? :unsure:

(vill liksom klara så mycke som möjligt själv, men det verkar inte gå så mycket mer :P )

Nivå 0 · Nykomling

det var ganska längesen jag gjorde det där men jag tror jag vet var jag ger dej en liten ledtråd: i ett gym finns det en sak man ska hämta och ge den till en snubbe i powerplant. om det blir svårt så säger jag i vilket gym den är i och sen vart den är i det gymmet B) :)

jag kan säga i cerulean och sen tittar du i det fyrkantiga vattnet! :rolleyes:

17 Apr 2004
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Tack så mycket för hjälpen :D nu har jag fixat powerplant och det där med CopyCat... Vad gör man nu då? :rolleyes:

Nivå 0 · Nykomling

när du har fått kanto radio card så ska du spela pokeflöjt-musiken vid snorlax så han vaknar och besegra honom sedan så ska du skaffa alla gym-badges i kanto och gå till pro oak så du kan gå till silver cave!

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

okey... men i radio tower där.. hur kommer jag upp till nästa våning?

Nivå 0 · Nykomling

okey... men i radio tower där.. hur kommer jag upp till nästa våning?

det går int ;)
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #8

men gud va tråkigt :blink:

Nivå 0 · Nykomling

men gud va tråkigt :blink:

håller med ;)
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

<_< om dom nu måste ha en övervåning kan dom väl göra så att vakten som står ivägen inte rabblar upp massa saker, så man tror att man ska kunna komma upp där :angry:

18 Apr 2004
Nivå 0 · Nykomling

<_< om dom nu måste ha en övervåning kan dom väl göra så att vakten som står ivägen inte rabblar upp massa saker, så man tror att man ska kunna komma upp där :angry:

om du läser vad han rabblar upp så säger dem att det är en "säkerhetsåtgärd" så att det inte ska hända så där som det hände i goldenrood ^_^
Nivå 0 · Nykomling
(89chrnil @ 18/04-2004 10:59:30)

<_< om dom nu måste ha en övervåning kan dom väl göra så att vakten som står ivägen inte rabblar upp massa saker, så man tror att man ska kunna komma upp där  :angry:

om du läser vad han rabblar upp så säger dem att det är en "säkerhetsåtgärd" så att det inte ska hända så där som det hände i goldenrood ^_^

Vad hände i goldenrod?

Är det rocketarna som inte ska komma upp?

Är det därför de vaktar??

19 Apr 2004
Nivå 0 · Nykomling

Hur får man Kanto radio card?

Nivå 0 · Nykomling

Hur får man Kanto radio card?

av killen i radiotornet som ligger i lavender.

killen står längst upp. inte i våningar jag menar uppe vid väggen ;)

Lord Sebbe>> Ja blandannat. och vad som hände där var att team rocket kom och tog över radiotornet i goldenrood. ;)

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #15

hehe okidoki :P

Men nu skulle jag behöva ett litet tips till... Jag har kommit till Ho-oh (eller vad den där pokémonen heter) Men jag kan inte fånga den!! Jag har prövat nästan alla pokébollar och också flera gånger, men jag kan inte fånga den :(

Nån som kan hjälpa...?

Nivå 0 · Nykomling

hehe okidoki :P

Men nu skulle jag behöva ett litet tips till... Jag har kommit till Ho-oh (eller vad den där pokémonen heter) Men jag kan inte fånga den!! Jag har prövat nästan alla pokébollar och också flera gånger, men jag kan inte fånga den :(

Nån som kan hjälpa...?

du kan tästa och trycka B+Upp precis när bollen sprängs :D. då kan du typ ta ultra ball. bara du sparade innan så kan du köra om om och om igen och försöka. Men testa detta, det är så jag har fångat dem :D
20 Apr 2004
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #17

Menar du att jag ska ta en vanlig pokéboll trycka B+upp när den sprängs och pokémonen kommer ut igen, och sen ta ultra boll?

Nivå 0 · Nykomling

Menar du att jag ska ta en vanlig pokéboll trycka B+upp när den sprängs och pokémonen kommer ut igen, och sen ta ultra boll?

nej ta bara en/flera pokeboll/ar ELLER en ultraball/ar. och tryck b+upp när den/dem sprängs
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #19

När den sprängs.. vad menar du då?

Nivå 0 · Nykomling

När den sprängs.. vad menar du då?

öppnas, när pkmnen precis sugs in i pokebollen, säger POOF, sprängs osv ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in