VAZE Skrivet 6 November 2009 Rapport Skrivet 6 November 2009 Hur ska jag få internet anslutning till min xbox 360? Jag har en dongel (sån där rund grej med usb) som internet. Jag har också ethernet kabel eller vad de heter. Men det funkar inte när jag ansluter xboxen till datorn vad måste jag göra? Citera
Musten Skrivet 6 November 2009 Rapport Skrivet 6 November 2009 Du måste ansluta kabeln till en router, inte till din dator. Citera
VAZE Skrivet 6 November 2009 Författare Rapport Skrivet 6 November 2009 Du måste ansluta kabeln till en router, inte till din dator. Har ingen router, så finns det inget annat sätt? Citera
Sidney Skrivet 6 November 2009 Rapport Skrivet 6 November 2009 (redigerat) Dra en ethernet-kabel mellan din dator och ditt Xbox 360. Gå in på Start > Control Panel > Network and Internet Connections > Network Connections Högerklicka på ditt anslutna internet och välj Properties > Advanced. Kryssa i Allow other network users to conenct through this computer's Internet connection. Nu ska det fungera att ha internet på ditt Xbox 360, men du måste ha datorn igång hela tiden och ibland fuckar det här upp ditt internet på datorn. Då är det bara att kryssa ur rutan så ska det fungera som vanligt, sen när du vill ha live på ditt Xbox 360 igen så är det bara kryssa i den. EDIT: Juste. Det var bara om du kör trådlöst till datorn och sladd från datorn till Xbox 360. Redigerat 6 November 2009 av Sidney Citera
VAZE Skrivet 7 November 2009 Författare Rapport Skrivet 7 November 2009 Har fått det att funka behövde bara göra mitt internet till publikt istället för privat. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.