Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tjenare allihopa nu är det så att min bror hjälpte mig med att försöka få ihop en dedicated server. Han följde denna helt korrekt. Han kan engelska så han vet vad han gör o så. Han är 18. Btw, han följde denna helt korrekt: http://www.tutorialecstrike.com/csserver_installation.html

Han gjorde portforwarding helt korrekt. Redan kollat och klart att han gjorde. Kan någon som har erfarenhet hjälpa oss vad som är problemet.. Elr även prova denna tut själv och så o se om det går. Elr om det är fel nånstans?

Det ända jag vill ha är en server där jag är huvudadmin där det ska vara hns och blockmaker. Det är det ända. Och att alla som vill från hela världen ska kunna joina. Det är det jag vill ha. Och då gjorde vi denna tutorial. Felet var detta:

Jag kunde joina korrekt och allt. Men inte mina vänner. Dom kunde inte joina ;s . Det är det som är problemet. Bara dom kunde joinat så skulle det fungera ;D Då vare bara plugins kvar o så vaar allt lyckat! :D Men nej mina kompisar får:

retrying to connect server (1) o.s.v Dom kommer inte in.

Whats the problem bro. :s

TACK FÖR ATT NI TOG ER TID ATT LÄSA! :D Om ni vet något annat sätta att få mig en server med hns o blocks. Berätta det då. Det ska vara en server jag kan ha hur länge som hällst.. Inte en bokad server elr så alltså. Elr om jag kan ha servern i ett år går det gärna också bra. HA DET! :D

TACK PÅ FÖRHAND!

Skrivet (redigerat)

sv_lan ??kanske

fattar inte allt det där det var rätt rörigt du hade skrivit.

är dun säker på att ni öppnade rätt portar?

annars kan det var din server.cfg filen som har fel inställningar.

annars vet jag inte har inte så stor erfarenhet av 1.6 servers!!

Redigerat av sommarpojken
Skrivet

sv_lan ??kanske

fattar inte allt det där det var rätt rörigt du hade skrivit.

är dun säker på att ni öppnade rätt portar?

annars kan det var din server.cfg filen som har fel inställningar.

annars vet jag inte har inte så stor erfarenhet av 1.6 servers!!

Okej, Aa.. Det värkar vara nåt fel i Server.cfg kan jag säga :o .. t.e.x om jag ändrar saker i Server.cfg så ändras dom inte sen när jag startar servern. Problemet är ju bara att mina polare inte kan joina liksom :(

Skrivet (redigerat)

www.mittip.se

Du ska ge ipet till dina polare, som sedan kan joina via console eller adda i favoriter.

Vilka portar öppnade du?

Redigerat av Choklad
Skrivet

www.mittip.se

Du ska ge ipet till dina polare, som sedan kan joina via console eller adda i favoriter.

Vilka portar öppnade du?

Men jag har inte det ipt som står vid mittip enligt dedicated server HLDS.. Och.. Jag öppnade EN (1) port. 27016

Skrivet

Ja, men det IPet ska du ge till polarna om dom ska kunna joina dig!

btw, jag själv har dom här portarna öppna, TESTA!

1200 UDP

27000-27015 UDP

27030-27039 TCP

27015 TCP och UDP

27010 TCP och UDP

27005 TCP och UDP

Testa ändra porten från 27016 till 27015.

• Skapa ny...