DiRtY Skrivet 14 November 2009 Rapport Dela Skrivet 14 November 2009 hej, det här har jag funderat på hela dan idag. Om det var lagligt att dricka under 18 år, alltså vi säger att det inte fanns någon åldergräns överhuvudtaget. skulle då flera föräldrar köpa alkohol till sina tonåringar? För det ända jag hör som argumentation när en förälder inte vill köpa ut är att det är olagligt, Jag har aldrig hört att det är farligt (och då menar jag att det är mycket farligare att dricka i ung ålder). Själv tror jag att fler föräldrar hade köpt ut om det var lagligt. vad tror ni? Diskutera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 15 November 2009 Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 Fick av mina föräldrar sen jag var 16, de litade på att jag kunde kontrollera mig, vilket jag kunde hyfsat bra, höll mig ifrån starksprit i den åldern. Jag ser inget fel i det, tycker själv dock att man inte bör dricka under 16, jag började i en bra ålder. Har däremot aldrig hört om någon förälder som inte velat köpa ut för att det är olagligt. Chansen att bli påkommen är så minimalisk att den knappt existerar. Att ta den för övrigt inte så allvarliga lagen (som ingen kommer komma på) före sina barn vilja är inte rätt, däremot deras hälsa före viljan är mer förståeligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst patrikking Skrivet 15 November 2009 Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 Om det inte var åldergräns från hela början, då tror jag att hade låtit, fast inte ofta, så som energidryck Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 15 November 2009 Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 Om det inte skulle vara olagligt för minderåriga att köpa alkohol så skulle föräldrarna inte behöva köpa det åt dem, eller? Jag tror att lättöl hade blivit lite som energidryck är idag för minderåriga. Vissa missburkar det, vissa dricker måttligt/knappt alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
w4nkarN Skrivet 15 November 2009 Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 Beror på, inte om jag är 13. Men är jag kanske 15, 16 så kanske dom skulle köpa. Tror inte att dom sånnafall skulle köpa speciellt mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 15 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 Om det inte skulle vara olagligt för minderåriga att köpa alkohol så skulle föräldrarna inte behöva köpa det åt dem, eller? Jag tror att lättöl hade blivit lite som energidryck är idag för minderåriga. Vissa missburkar det, vissa dricker måttligt/knappt alls. jag syftade m,er på att det skulle vara lagligt att dricka under 18, men fortfarande 20 på systemet, och vi säger 18 på krogar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 15 November 2009 Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 Om föräldrarna hade varit någorlunda vettiga hade de ju försökt hålla sina ungar borta från alkohol så länge som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 15 November 2009 Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 De flesta (om inte alla) av mina kompisar får dricka alkohol för sina föräldrar inklusive mig. Kanske inte direkt att de sitter och tar vin till maten fast på fester osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 15 November 2009 Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 Mina päron verkar tro att det dyker upp någon ljussken och en röst säger "nu får du dricka alkohol" när man är 18. Så de hade inte accepterat att jag började dricka tidigare även om det varit lagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 November 2009 Rapport Dela Skrivet 15 November 2009 Ja det tror jag. då kanske föräldrarna hade lärt sina ungar att man inte ska bli skitfull det första man gör utan att det finns konsekvenser. så jag tror att det hade fungerat ganska bra bara om alla föräldrar lärde sina ungar lite hyfs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 20 November 2009 Rapport Dela Skrivet 20 November 2009 fyfan det hade inte slutat bra :o föreställ dig ett fullt 11 årigt barn stå och spy på stan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 21 November 2009 Rapport Dela Skrivet 21 November 2009 fyfan det hade inte slutat bra :o föreställ dig ett fullt 11 årigt barn stå och spy på stan Äsch, 11 åringar går ju runt och röker och snusar... Det skulle inte ha varit stor skillnad om de också drack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.