Gäst Crazyshit Skrivet 17 November 2009 Rapport Skrivet 17 November 2009 Tjenare! Idag så köpte jag en ny dator! Allting var bra och sådär, dock så suger grafikkortet! Så jag tänker köpa ett nytt! Grafikkortet jag har nu är intigarerat eller hur fan det stavas, iallafall så är det inbyggt. Men kan jag ändå köpa ett grafikkort och sätta in det och använda det istället? Iallafall dem här delarna har datorn: Intel® Pentium® 4 CPU 2.66GHz Ram:1015.2 MB Grafikkort:Intel® 82865G Graphics Controller Inte så värst bra, Men det duger för mig (Förutom grafikkortet då :( ) Dock så har jag läst att man behöver ha ett grafikkort som passar till datorn! Dom hade skrivit något om ddr2 och ddr3. Men var kan jag se det? Citera
VAZE Skrivet 17 November 2009 Rapport Skrivet 17 November 2009 Tjenare! Idag så köpte jag en ny dator! Allting var bra och sådär, dock så suger grafikkortet! Så jag tänker köpa ett nytt! Grafikkortet jag har nu är intigarerat eller hur fan det stavas, iallafall så är det inbyggt. Men kan jag ändå köpa ett grafikkort och sätta in det och använda det istället? Iallafall dem här delarna har datorn: Intel® Pentium® 4 CPU 2.66GHz Ram:1015.2 MB Grafikkort:Intel® 82865G Graphics Controller Inte så värst bra, Men det duger för mig (Förutom grafikkortet då :( ) Dock så har jag läst att man behöver ha ett grafikkort som passar till datorn! Dom hade skrivit något om ddr2 och ddr3. Men var kan jag se det? Är inte så inne i grafik kort, men vet att grafikkortet måste passa i moderkortet. Och DDR2 och DDR3 är det inte något med ramminne? Vet att Geforce 295GTX är ett bra kort men går på typ 5500:- Citera
Gäst Cakeguy Skrivet 17 November 2009 Rapport Skrivet 17 November 2009 DDR har med ram att göra. Så du Crazyshit har DDR1. Citera
Gäst Crazyshit Skrivet 17 November 2009 Rapport Skrivet 17 November 2009 Okej, Men hur vet jag vilka Grafikkort som passar till datorn? Kan ni kanske länka något bra som passar också? :D Citera
Gäst Cakeguy Skrivet 17 November 2009 Rapport Skrivet 17 November 2009 Okej, Men hur vet jag vilka Grafikkort som passar till datorn? Kan ni kanske länka något bra som passar också? :D Om du köpte datorn från typ Komplett eller något så kan du ju alltid kolla där. Fast Komplett är ultimate noobnes no offense O.o Citera
Gäst Crazyshit Skrivet 17 November 2009 Rapport Skrivet 17 November 2009 Okej, Men hur vet jag vilka Grafikkort som passar till datorn? Kan ni kanske länka något bra som passar också? :D Om du köpte datorn från typ Komplett eller något så kan du ju alltid kolla där. Fast Komplett är ultimate noobnes no offense O.o Köpte faktiskt den begagnat, men man måste ju ändå kunna se? Citera
Gäst Cakeguy Skrivet 18 November 2009 Rapport Skrivet 18 November 2009 Jag vet faktiskt inte. :S Citera
Lillasyst3r Skrivet 18 November 2009 Rapport Skrivet 18 November 2009 har du pci-express på moderkortet kan du i princip köpa vad som helst Citera
Gäst Crazyshit Skrivet 18 November 2009 Rapport Skrivet 18 November 2009 Keylogger: Det här stog det om mitt moderkort i SIW! Property Value Manufacturer ASUSTeK Computer Inc. Model P5PE-VM Version Rev 1.00 Serial Number MB-1234567890 North Bridge Intel i865P/PE/G/i848P Revision A2 South Bridge Intel 82801EB (ICH5) Revision A2 CPU Intel® Pentium® 4 CPU 2.66GHz Cpu Socket Socket 775 LGA System Slots 3 PCI, 1 AGP Memory Summary Maximum Capacity 4096 MBytes Maximum Memory Module Size 1024 MBytes Memory Slots 2 Error Correction None Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed Citera
majskolv Skrivet 18 November 2009 Rapport Skrivet 18 November 2009 agp.... not so good jag skulle köpt ett nytt moderkort med pci-e x16 också Citera
saverty Skrivet 19 November 2009 Rapport Skrivet 19 November 2009 Synd utan Pci-E men Agp är dock inte en helt utdöd plattform. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=279521 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=449458 Så om du inte känner för att byta moderkort, som förresten till slut säkert leder till en mer eller mindre ny burk så skulle jag sätta slantarna i ett Agp kort. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.