Hoppa till innehåll

Metal


Imaginary
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

(Imaginary @ 20/04-2004 21:08:25)

För att klara ut det här ännu en gång: hårdrock och metal är samma sak. Jag gillar Sonata Arctica och Within Temptation.

Det är inte samma sak.

Vi kallar in en sakkunnig - min 28-åriga sambo som varit hårdrockare sen han var 7. Nu har han ordet: hårdrock och metal är samma sak, men det finns olika stilar inom hårdrock/metalgenren.

 

Tack, sambo! Imaginary, hur har du fått för dig att det inte är samma sak? Det är helt felaktigt. Vilken är skillnaden, menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Rumiko @ 20/04-2004 21:40:25)
(Imaginary @ 20/04-2004 21:08:25)

För att klara ut det här ännu en gång: hårdrock och metal är samma sak. Jag gillar Sonata Arctica och Within Temptation.

Det är inte samma sak.

Vi kallar in en sakkunnig - min 28-åriga sambo som varit hårdrockare sen han var 7. Nu har han ordet: hårdrock och metal är samma sak, men det finns olika stilar inom hårdrock/metalgenren.

 

Tack, sambo! Imaginary, hur har du fått för dig att det inte är samma sak? Det är helt felaktigt. Vilken är skillnaden, menar du?

Jag tänker mig hårdrock som typ Metallica och NWA medan jag tänker mig metal som typ Evanscence o Edguy.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Imaginary @ 21/04-2004 16:47:56)
(Rumiko @ 20/04-2004 21:40:25)
(Imaginary @ 20/04-2004 21:08:25)

För att klara ut det här ännu en gång: hårdrock och metal är samma sak. Jag gillar Sonata Arctica och Within Temptation.

Det är inte samma sak.

Vi kallar in en sakkunnig - min 28-åriga sambo som varit hårdrockare sen han var 7. Nu har han ordet: hårdrock och metal är samma sak, men det finns olika stilar inom hårdrock/metalgenren.

 

Tack, sambo! Imaginary, hur har du fått för dig att det inte är samma sak? Det är helt felaktigt. Vilken är skillnaden, menar du?

Jag tänker mig hårdrock som typ Metallica och NWA medan jag tänker mig metal som typ Evanscence o Edguy.

Hur kommer det sig att du gör den indelningen? Varför är Metallica hårdrock medan Edguy är metal? Är det så att du anser att äldre band spelar hårdrock medan nyare band spelar metal? Det är fel i så fall. Om nu Metallica spelar hårdrock, hur kommer det sig att deras stil kallas thrash metal?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...