Hoppa till innehåll

Konstiga Smakupplevelser


Gäst EmoNerdChild
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst EmoNerdChild

Ikväll tog jag en snabb tur på cykel till centrum och köpte för första gången en Dr.Pepper. Har ingen aning om hur den smakade, det var en väldigt speciell smak. Köpte också en gul Monster och en påse Cheese crunchers.

Återvände sedan till soffan för att titta på Charlie Barlett på Canal+ HD.

Jag drack upp häften av Dr.peppern, Som sagt en väldigt speciell smak. Sedan glufsade jag i mig några nävar cheese crunchers. Än så länge var allt normalt (om man kan kalla Dr.Pepper normalt).

Sedan tog jag en slurk Monster. Då skedde det.

Jag fick en smak av lakrits, Ja du hörde rätt: lakrits.

Det hade du inte förväntat dig va?

 

Syftet med denna tråd är då att du ska berätta om du har ätit något som smakat annorlunda än vad du trott att det ska smaka.

Du kanske har ätit bearnaisesås med gurka och sedan fått en smak av banan efteråt eller fan vet vad. Eller så kanske du har smakat någon ovanlig maträtt som du bara längtar efter att få dela med dig av hur den smakar.

Just sånna grejer kan du ta upp här i Konstiga Smakupplevelser tråden.

Redigerat av EmoNerdChild
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst EmoNerdChild

Gjorde lunch idag.

Jag kokade upp creame fraish (stavning >_>) och Philadelfia ost med vitlöks och ört smak. Värme sedan kyckling bitar i den "såsen". Åt det tillsammans till med makaroner.

Pröva själva vettja. Det blev riktigt gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker om att äta mjukglass (vanilj) och pommes samtidigt. :huh:

Testade de på donken, as gott juh. :P

 

Rostade en macka en gång, smörade den, såg glasspaketet, tog på lite glass och smakade. Helt underbart.

 

Rockstar smakar som lukten av nagellack för mig vilket det inte gjorde förut. Väldigt besviken över detta. :/

Så gott det var!

 

Toasts utan ost men med vita bönor på. (De ska vara på när de görs såklart) Det är typ nått sorts country mat som min farsa fick reda på när han var på nån country festival för flera år sen. Asgott!

Redigerat av fimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Käkade pizza idag.

Den hette typ Acapulco.

På pizzan var det: oxfilé, vitlök, stark tacosås, skivade jalapeños och skivade champinjoner.

Satt och svettades när jag åt den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...