Gäst DarkLight Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 (redigerat) Ja, detta är väldigt konstigt. Jag har haft problem med detta med en annan dator (som nu är sönder) med YouTube klipp som hackar. Mätaren går väldigt segt och en rund grå ring snurrar när den stannar. Nu har jag bytt till en Laptop och det hackar fortfarande? >_> Vad är detta? Är det någon som har samma problem? Skickar in lite bilder: = Det tar upp till 15 sekunder innan klippet ens börjar. = Och så ser det ut när jag tittar på klippet, sedan så går den där gråa ringen som går med röda mätaren för snabbt. Den skall gå normalt och så skall röda mätaren gå vidare. Men så är det inte? Jag använder Firefox och datorn är omformaterad sedan en vecka sen. Inga nya program är installerade som kan göra datorn seg, Utorrent kanske, men den är avstängd när jag inte behöver den. Observera: Tryck på bilderna för att se bilderna i bättre kvalité. Någon som har samma problem? Redigerat 1 December 2009 av DarkLight Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Klassiker på dålig internetuppkopplingen. Antagligen har någon på samma bredbandsanslutning Microtorrent igång eller annat program som tar mycket bandbredd. Testa att stänga av alla andra applikationer, och ladda ner TPTest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Klassiker på dålig internetuppkopplingen. Antagligen har någon på samma bredbandsanslutning Microtorrent igång eller annat program som tar mycket bandbredd. Testa att stänga av alla andra applikationer, och ladda ner TPTest. Jag har verkligen inte dålig internetuppkoppling. Jag har 100mbts/s. Så det är verkligen inte dålig uppkoppling. Vad är TSTest? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Klassiker på dålig internetuppkopplingen. Antagligen har någon på samma bredbandsanslutning Microtorrent igång eller annat program som tar mycket bandbredd. Testa att stänga av alla andra applikationer, och ladda ner TPTest. Jag har verkligen inte dålig internetuppkoppling. Jag har 100mbts/s. Så det är verkligen inte dålig uppkoppling. Vad är TSTest? För det första - det skrivs mb/s. Andra: 100mb/s är allt annat än 100mb/s. Vet inte hur mycket av din faktiska hastighet som kommer till användning, men det är ju mindre än 80%. Har du sedan fler datorer under samma internet delas hastigheten mellan de två. Kolla även vilken version av Flash Player du har, och prova att tömma cache-minnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Klassiker på dålig internetuppkopplingen. Antagligen har någon på samma bredbandsanslutning Microtorrent igång eller annat program som tar mycket bandbredd. Testa att stänga av alla andra applikationer, och ladda ner TPTest. Jag har verkligen inte dålig internetuppkoppling. Jag har 100mbts/s. Så det är verkligen inte dålig uppkoppling. Vad är TSTest? TPTest. Inte TSTest. -.-' http://www.bredbandskollen.se/ Den visar din RIKTIGA uppkopplingshastighet. Om man köper 100 mb/s så får man oftast bara 30-50 mb/s i genomsnitt. Det beror lite på hur många datorer som delar på din hemmalina, hur långt ifrån du bor från det stället de skickar ditt internet ifrån och om du kör trådlöst eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 (redigerat) Klassiker på dålig internetuppkopplingen. Antagligen har någon på samma bredbandsanslutning Microtorrent igång eller annat program som tar mycket bandbredd. Testa att stänga av alla andra applikationer, och ladda ner TPTest. Jag har verkligen inte dålig internetuppkoppling. Jag har 100mbts/s. Så det är verkligen inte dålig uppkoppling. Vad är TSTest? TPTest. Inte TSTest. -.-' http://www.bredbandskollen.se/ Den visar din RIKTIGA uppkopplingshastighet. Om man köper 100 mb/s så får man oftast bara 30-50 mb/s i genomsnitt. Det beror lite på hur många datorer som delar på din hemmalina, hur långt ifrån du bor från det stället de skickar ditt internet ifrån och om du kör trådlöst eller inte. ...Samt kvalitéen på fibret. Sluta lägga till den onödiga dumma länken!!!//Draghon Redigerat 1 December 2009 av Draghon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Vad är problemet helt enkelt? Men problemet var att på den andra datorn, då den inte var sönder fungerade HD och HQ funktionen mycket väl. Men bytte till laptopen och nu krånglar det igen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Husko Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Samma problem för mig också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.