Hurricane Skrivet 3 December 2009 Rapport Skrivet 3 December 2009 Hej. Jag hade tänkt skaffa en ny förstärkare nu till julen, och har funderat på Peavery Vypyr, antingen 15 watt eller 30 watt. Jag undrar då vad det är för skillnad på att spela på en dubbelt större förstärkare i ett rum, eftersom jag troligtvis kommer att ha den som "practiceamp". Jag såg att 30 wattaren hade "Stompbox effects", vad innebär det här? Och kan jag koppla en Dunlop Heil Talkbox till någon av dessa två förstärkare? Eftersom jag hade tänkt skaffa en sån också (Peter Frampton ftw) ;o Tänker använda den till att spela på i mitt rum framför allt, inte ett stort rum, men 30w är ju inte heller så överdrivet stort.. eller? Det är ju ganska stor prisskillnad på de här två, på thomann är de 95€ och 195€. Medans på en lokal musikaffär är de 139€ respektive 240€. Så räcker det med 15 wattaren eller lönar det sig lägga till en hundralapp och köpa 30 wattaren. Talkboxen är 175€ från thomann, så det värker ju lite i plånboken om man säger så ;/ Man kan ju skaffa talkboxen senare, men min käre mor och far lovade att de skulle finansiera lite med (: Tacksam för svar! Och god jul ;d /Jag Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.