TJaalol Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Tja, Det är så att jag funderat över att skaffa 4gb ram (har 2gb) och har då kollat på https://www.inet.se/datorkomponenter/intern...667mhz/5304241/ och https://www.inet.se/datorkomponenter/intern...8500c5/5304292/ Jag ser ju att den andra jag länkade har 1066MHz istället för den första som har 667MHz. Det jag undrar är om jag kommer märka någon skillnad på dom två och om det är mer värt att köpa den med 1066MHz Datorn jag har nu består av: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ ATI Radeon HD 4650 (inte bra jag vet) och nått asus moderkort som stöder ddr2 Skrev delar i datorn då jag inte visste om det spelade någon roll:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Om du tänker ha kvar det gamla RAM-et så ska du veta att det kommer klocka ner det nya RAM-et om det är snabbare så båda jobbar lika snabbt. Annars om du ska ta bort det gamla och slänga in nytt, och du vet att moderkortet har rätt port för just de RAM-en du länkat till kan du nog köpa det snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Om du tänker ha kvar det gamla RAM-et så ska du veta att det kommer klocka ner det nya RAM-et om det är snabbare så båda jobbar lika snabbt. Annars om du ska ta bort det gamla och slänga in nytt, och du vet att moderkortet har rätt port för just de RAM-en du länkat till kan du nog köpa det snabbare. Tänker inte ha kvar dom gamla RAM minnerna då jag bara har plats för 2 st. Vet att dom där fungerar till mitt moderkort men jag vet inte om det är så stor skillnad på dom olika minnerna? Märker man skillnad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 4 December 2009 Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Om du spelar ett stort krävande spel eller redigerar video/ljud/bilder gör du nog det. Om du bara surfar så neh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2009 Om du spelar ett stort krävande spel eller redigerar video/ljud/bilder gör du nog det. Om du bara surfar så neh. Okej blir nog den med 1066MHz då;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.