Hoppa till innehåll

Ram-minnen


TJaalol

Rekommendera inlägg

Tja,

 

Det är så att jag funderat över att skaffa 4gb ram (har 2gb) och har då kollat på

https://www.inet.se/datorkomponenter/intern...667mhz/5304241/

och

https://www.inet.se/datorkomponenter/intern...8500c5/5304292/

 

 

Jag ser ju att den andra jag länkade har 1066MHz istället för den första som har 667MHz.

 

 

Det jag undrar är om jag kommer märka någon skillnad på dom två och om det är mer värt att köpa den med 1066MHz

 

Datorn jag har nu består av:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+

ATI Radeon HD 4650 (inte bra jag vet)

och nått asus moderkort som stöder ddr2

 

 

Skrev delar i datorn då jag inte visste om det spelade någon roll:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du tänker ha kvar det gamla RAM-et så ska du veta att det kommer klocka ner det nya RAM-et om det är snabbare så båda jobbar lika snabbt.

 

Annars om du ska ta bort det gamla och slänga in nytt, och du vet att moderkortet har rätt port för just de RAM-en du länkat till kan du nog köpa det snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du tänker ha kvar det gamla RAM-et så ska du veta att det kommer klocka ner det nya RAM-et om det är snabbare så båda jobbar lika snabbt.

 

Annars om du ska ta bort det gamla och slänga in nytt, och du vet att moderkortet har rätt port för just de RAM-en du länkat till kan du nog köpa det snabbare.

 

Tänker inte ha kvar dom gamla RAM minnerna då jag bara har plats för 2 st. Vet att dom där fungerar till mitt moderkort men jag vet inte om det är så stor skillnad på dom olika minnerna?

 

Märker man skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...