↗ till inläggetTortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid
Duborde torteras. Kanske skulle du få lite vett i skallen då...
↗ till inläggetTortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid
Duborde torteras. Kanske skulle du få lite vett i skallen då...
↗ till inläggetHaha, javisst. Vi totalt skiter i varenda mänsklig rätt och förvandlar vårt land till ett Nordkorea 2. Bra idé!Tortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid
Gissar på att du är P10-12?
tortyr hör inte hemma i ett civiliserat land.
↗ till inläggetMen det gör mord? Och våldtäkt? Tydligen.↗ till inläggetTortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid
Btw kör du motard? Eller gillar du bara SuperMotard? O.o
↗ till inläggetMen det gör mord? Och våldtäkt? Tydligen.↗ till inläggetTortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid
Att mord och våldtäkt förekommer rättfärdigar inte tortyr...
↗ till inlägget↗ till inläggetTortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid
Men det gör mord? Och våldtäkt? Tydligen.
Nejdå, det påstod jag inte. Men däremot att man ska kunna göra fel utan att få ett straff som man lider av, det ska inte få hända. Om inte gärningsmannen får ett straff denna tycker är så jobbigt att han inte utför dådet igen, så är det ju ingen idé att straffa dom överhuvud taget.
↗ till inläggetAnser du inte fängelse som ett straff?Nejdå, det påstod jag inte. Men däremot att man ska kunna göra fel utan att få ett straff som man lider av, det ska inte få hända. Om inte gärningsmannen får ett straff denna tycker är så jobbigt att han inte utför dådet igen, så är det ju ingen idé att straffa dom överhuvud taget.
↗ till inlägget↗ till inläggetTortera fångarna i några månader, och sen släpp ut dom. Om dom inte ändrar sig efter det, så borde det vara livstid
Men det gör mord? Och våldtäkt? Tydligen.
Nejdå, det påstod jag inte. Men däremot att man ska kunna göra fel utan att få ett straff som man lider av, det ska inte få hända. Om inte gärningsmannen får ett straff denna tycker är så jobbigt att han inte utför dådet igen, så är det ju ingen idé att straffa dom överhuvud taget.
Det ska ändå finnas rättvisa i denna värld, skitsamma om staten blir kallade för mördare också om de utför dödstraff på en mördare. Man välkommnar inte in en människa till samhället om den berövat en oskyldig människas liv.
↗ till inläggetAnser du inte fängelse som ett straff?
Precis. Du har fattat. ;) Fängelsena är för mesiga.
↗ till inläggetHöll du med mig? O.oDet ska ändå finnas rättvisa i denna värld, skitsamma om staten blir kallade för mördare också om de utför dödstraff på en mördare. Man välkommnar inte in en människa till samhället om den berövat en oskyldig människas liv.
1 nej,det har jag väl aldrig påstått heller.
2 nej jag kör inte supermotard,men jag har en motard 125a.
↗ till inlägget↗ till inläggetHöll du med mig? O.oDet ska ändå finnas rättvisa i denna värld, skitsamma om staten blir kallade för mördare också om de utför dödstraff på en mördare. Man välkommnar inte in en människa till samhället om den berövat en oskyldig människas liv.
Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.
↗ till inläggetVi totalt skiter i varenda mänsklig rätt och förvandlar vårt land till ett Nordkorea 2.
Mycket konstig liknelse med tanke på att tortyr i den utsträckningen inte existerar i DFR Korea.
↗ till inläggetInga länder är civiliserade.tortyr hör inte hemma i ett civiliserat land.
↗ till inlägget↗ till inläggetMycket konstig liknelse med tanke på att tortyr i den utsträckningen inte existerar i DFR Korea.Vi totalt skiter i varenda mänsklig rätt och förvandlar vårt land till ett Nordkorea 2.
Bara så att det inte blir missförstånd; DFR Korea som i Demokratiska Folkrepubliken Korea, som i Nordkorea? Nordkorea är ett av länderna i världen där tortyr är vanligast förekommande. Lite snabb googling berättar om allt från koncentrationsläger med gaskammare, vittnesrapporter från flyktingar och människorättsorganisationer som berättar om allt från offentliga avrättningar till fängelseläkare som sparkar gravida fångar i magen tills de tycker att barnet borde vara dött.
↗ till inläggetDu har inte fattat.Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.
Hade fängelsena varit tillräckligt hemska, så hade inga brott begåtts. Dock så finns det ju människor som är mentalt sjuka, och det kan ju inte hjälpas, tyvärr.
↗ till inlägget↗ till inläggetDu har inte fattat.Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.
Hade fängelsena varit tillräckligt hemska, så hade inga brott begåtts. Dock så finns det ju människor som är mentalt sjuka, och det kan ju inte hjälpas, tyvärr.
De flesta som begår brott tror nog att de kommer undan med det. Tvivlar på att alla kriminella planerar på att åka i fängelse efter brottet har begåtts.
↗ till inläggetJa, det är klart. Men OM dom nu skulle göra det, så måste ju straffet vara så hårt att det inte händer igen.De flesta som begår brott tror nog att de kommer undan med det. Tvivlar på att alla kriminella planerar på att åka i fängelse efter brottet har begåtts.
↗ till inläggetDet betyder att folk som inte är mentalt sjuka, alltså sådanna som inte begår brott, får straffas pågrund av brottslingar här i Sverige. Varför går mer resurser till fängelse än utbildning? Sjuka är att regeringen vill få bort komvuxutbildningar och istället satsa på att utbilda fångar.↗ till inläggetDu har inte fattat.Någonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.
↗ till inläggetDet betyder att folk som inte är mentalt sjuka, alltså sådanna som inte begår brott, får straffas pågrund av brottslingar här i Sverige. Varför går mer resurser till fängelse än utbildning? Sjuka är att regeringen vill få bort komvuxutbildningar och istället satsa på att utbilda fångar.↗ till inläggetNågonsin suttit i fängelse själv? Det är nog inte lika mysigt som du tycks tro.
Du har inte fattat.
Uhhh.. Jag hänger inte med riktigt. Det blev inte fel nånstanns? I texten alltså.
"Dom som inte begår brott, får straffas pga. brottslingar här i Sverige." Jag förstår inte vad du menar riktigt.
↗ till inlägget↗ till inläggetJa, det är klart. Men OM dom nu skulle göra det, så måste ju straffet vara så hårt att det inte händer igen.De flesta som begår brott tror nog att de kommer undan med det. Tvivlar på att alla kriminella planerar på att åka i fängelse efter brottet har begåtts.
Yay, brottsligheten minskad med ~0,1%... Allt som krävdes var bara ett par miljoner kronor skattepengar...
Skämt åsido, men VEM planerar egentligen att åka i fängelse?
Folk gör brott för att de tror att de inte ska åka fast, inte för att alla fängelsen är hemska och att dom vill åka in?
Dock tycker jag att man ska höja straffen, jag anser att om man gjort något (Då talar jag om grova brott) så ska man bli straffad hårt, och inte bara sitta inne typ 10 år för mord.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in