Hoppa till innehåll

Update.exe

Raptomex

Rekommendera inlägg

Hejsan,

dem senaste veckorna så har jag fått upp ett meddelande om jag vill tillåta eller spärra "update.exe" att starta.

Detta dyker vanligtvis upp när jag startar datorn.

Problemet är om jag tillåter filen så tar mitt anvitivirus-program ( nod32 ) bort filen pga att det är en backdoor trojan.

Men samtidigt så kan jag hämta nya uppdateringar om jag tillåter filen.

Jag har laddat upp en hjt-logg, men finner inga fel där.

Jag googlade även, men dem flesta sidorna rekommenderade att jag skulle ta bort filen, men hur ska jag då kunna hämta nya uppdateringar till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att pricka på rak hand vad som kan vara fel men eftersom ditt virusskydd tjuter vilt vid uppstart finns det troligen en orsak till det.

Försök och ladda ner ett antal verktyg typ... Ad-aware och spybot, skulle inte dem ge något utslag vid full sökning så vill jag nog utesluta virus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att pricka på rak hand vad som kan vara fel men eftersom ditt virusskydd tjuter vilt vid uppstart finns det troligen en orsak till det.

Försök och ladda ner ett antal verktyg typ... Ad-aware och spybot, skulle inte dem ge något utslag vid full sökning så vill jag nog utesluta virus.

Men det lustiga är att om jag tar bort filen, så dyker den upp igen nästa gång jag starta datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då är jag nog ganska säker på virus eller trojan, annars så kan det vara en del fil till ett program som skapas varje gång du startar datorn. Står det inte om den tillhör något program om du klickar på egenskaper?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...