Raptomex Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Hejsan, dem senaste veckorna så har jag fått upp ett meddelande om jag vill tillåta eller spärra "update.exe" att starta. Detta dyker vanligtvis upp när jag startar datorn. Problemet är om jag tillåter filen så tar mitt anvitivirus-program ( nod32 ) bort filen pga att det är en backdoor trojan. Men samtidigt så kan jag hämta nya uppdateringar om jag tillåter filen. Jag har laddat upp en hjt-logg, men finner inga fel där. Jag googlade även, men dem flesta sidorna rekommenderade att jag skulle ta bort filen, men hur ska jag då kunna hämta nya uppdateringar till datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Vad är det för program som använder update.exe för att uppdateras? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 säker på att det inte är virusuppdateringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Svårt att pricka på rak hand vad som kan vara fel men eftersom ditt virusskydd tjuter vilt vid uppstart finns det troligen en orsak till det. Försök och ladda ner ett antal verktyg typ... Ad-aware och spybot, skulle inte dem ge något utslag vid full sökning så vill jag nog utesluta virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 9 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Svårt att pricka på rak hand vad som kan vara fel men eftersom ditt virusskydd tjuter vilt vid uppstart finns det troligen en orsak till det. Försök och ladda ner ett antal verktyg typ... Ad-aware och spybot, skulle inte dem ge något utslag vid full sökning så vill jag nog utesluta virus. Men det lustiga är att om jag tar bort filen, så dyker den upp igen nästa gång jag starta datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Då är jag nog ganska säker på virus eller trojan, annars så kan det vara en del fil till ett program som skapas varje gång du startar datorn. Står det inte om den tillhör något program om du klickar på egenskaper? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 9 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Då är jag nog ganska säker på virus eller trojan, annars så kan det vara en del fil till ett program som skapas varje gång du startar datorn. Står det inte om den tillhör något program om du klickar på egenskaper?Jag kan kolla upp det nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.